Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Ik denk dat het geen verschil gaat maken of dit paard op zit gereden gaat worden, hardheid in de mond zit m niet in de mond zelf, maar in het lijf. Je paard probeert zich te onttrekken aan goed gebruik van het lijf. Daar moet je mee aan de slag gaan. Focussen op lossigheid, soepelheid en activiteit. Dat betekend, helemaal terug gaan naar de basis, en geef het paard de tijd om weer overnieuw te beginnen en te leren hoe hij zijn lijf goed gebruikt. Het hoeft er niet mooi uit te zien, als het maar functioneel is.
bliver schreef:wat je in je hand voelt is het product van hoe het paard zijn lijf gebruikt. Dit betekent niet dat je paard iets mankeert. Het ene paard gebruikt zijn lijf beter dan het andere. Dit is met de juiste training te verbeteren. Er zijn veel factoren van toepassing: bouw paard, werkwilligheid, kunde ruiter enz.
Leetje1996 schreef:bliver schreef:wat je in je hand voelt is het product van hoe het paard zijn lijf gebruikt. Dit betekent niet dat je paard iets mankeert. Het ene paard gebruikt zijn lijf beter dan het andere. Dit is met de juiste training te verbeteren. Er zijn veel factoren van toepassing: bouw paard, werkwilligheid, kunde ruiter enz.
je leest wel vaak dat het vanuit problemen komt zoals een verkeerd zadel etc. , maar volgens mij heb ik dat nu wel allemaal uitgesloten?
Joolien schreef:Is het het paard uit je profiel die ook voor de kar staat? Je hoort wel vaker dat paarden die voor de kar staan wat harder zijn in de mond, maar dat komt vaak omdat ze dan juist moeten stuwen, en gebruiken hun lijf daardoor heel anders.
Leetje1996 schreef:@bliver, ik denk dat dat ook wel in haar ras zit (gelder) dat op haar voorhand lopen en der onderhals er veel opzetten.