Ik hoop dat t hier weer goed staat.. Een vriendin moet kür op muziek rijden en ze heeft mij gevraagt te helpen die in elkaar te zetten. Ik heb haar gezegt dat ik zal helpen voor zo ver ik kan, ze weet dat ik hier ook geen ervaring mee heb maar ik kan haar natuurlijk wel filmen bij het oefenen en dat soort dingen.. Aangezien ik wel wat ervaring heb met sony vegas (vooral beeldbewerking) en ook wel simpele overgangen in muziek kan maken wou ik graag met haar proberen om ook de muziek in elkaar te zetten.
Nou was mijn vraag.. Is er iemand die hier ervaring mee heef en/of iemand die mij wat meer over het maken van een kür op muziek kan vertellen? En dan voornamelijk over het in elkaar zetten van de muziek stukken ? Welk(e) programma(s) hiervoor gebruikt word(en) enzovoort.
Alvast Bedankt!
listiglistje
Geplaatst: 27-10-14 23:14
is het voor officieel of gewoon voor de fun?
Voor officieel hangen er nl nogal wat regeltjes aan vast (qua tijd en oefeningen enz)
Ik heb toevallig enkele weken gelden een kür op muziek gereden en deze kür heb ik helemaal zelf in elkaar gezet. Je zou eventueel via mijn profiel naar het topic kunnen gaan die ik toen heb aangemaakt.
Nadat ik mijn choreografie in elkaar heb gezet, heb ik het gefilmd. Het filmpje heb ik geüpload in Pinnacle, vergelijkbaar met Sony Vegas. Onder de film beelden heb ik toen muziek geplakt en heb inderdaad gebruik gemaakt van hele simpele overgangen in de muziek. Het loopt niet helemaal perfect in elkaar over, maar het is niet heel storend vind ik persoonlijk.
Ik zelf ben het langst bezig geweest met het uitzoeken van de muziek. Ik heb heel veel nummers afgeluisterd voordat ik wist welke ik echt wilde gebruiken. Misschien een tip om wel op tijd te beginnen met het maken van de kür. Zelf maken is leuk, maar het kost wel enige tijd
Edit: mijn kür voldoet overigens niet aan alle eisen die aan een L2 kür worden gesteld. De kür was voor de fun.
Laatst bijgewerkt door Rubio op 27-10-14 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Precies zoals Rubio_lover zegt; Schrijf een goede proef die voldoet aan de regels. Daarna neem je deze proef op, op film. Probeer hem in één keer correct te rijden, is niet erg als de oefeningen niet helemaal perfect gaan, je moet hem gewoon een keer helemaal achter elkaar op film hebben. Daarna overzetten op PC, ik heb toen met Windows Movie Maker muziek erachter gezet. Muziek uitzoeken is inderdaad het langste (maar vind ik ook het leukste) klusje . Als je hulp nodig hebt, mag je altijd PB'en! Succes!
super bedankt voor de tips! proef zit al in elkaar en we gaan hem zsm opnemen.. Muziek heeft mn vriendin als t goed is ook nu. Waarschijnlijk werd het een muziekje bestaande kur die wat omgebouwt moet worden omdat de stukken stap draf galop enz. verschillen. Maar daar moet ik dan wel weer goede overgangen tussen maken. Ik vind dat wel al n mooi eindje op weg zijn