Monte_Cristo schreef:Dat je je al bewust bent dat je ene slechte houding hebt is al een goed begin. Je weet waar je problemen liggen. Ga nu dit 1 voor 1 aanpakken en ga dit heel bewust doen. Zet je schouder recht, ga recht zitten en pak je teugels op maat en voel bewust hoe het voelt als je alles goed hebt. Als je je daarop concentreert heb je snel door wanneer je weer scheef gaat zitten en kan je je weer corrigeren. Daarnaast zou je aan je lesgever kunnen vragen meteen in te haken wanneer je weer onbewust scheef gaat zitten. Met de les wil het namelijk wat moeilijker zijn omdat je je dan ook op de les concentreert. Ik heb dit ook gedaan toen ik scheef ging zitten en was er snel van af. Concentreer je dus echt op je houding tijdens het rijden. Voor je benen als je die naar voren brengt zou je je beugels een gaatje korter kunnen doen. Leg je benen dan voor jou gevoel overdreven naar achteren en hou ze daar. Ik weet niet of je spiegels hebt in je rijbak anders zou je daar regelmatig in kunnen kijken als je je houding nog steeds goed hebt. Mocht het zijn dat je het zelf helemaal niet kan oplossen zou je zitlessen kunnen nemen. Succes!
Heel erg bedankt ! ja er zijn spiegels in de bak daar kan ik inderdaad wat vaker in kijken of me houding goed is !