Pony met hele korte passen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anudi

Pony met hele korte passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:22

Hallo bokkers,

Mijn pony heeft van zichzelf hele korte passen.
In draf en galop is dit al heel erg verbeterd dmv oefeningen en veel voorwaarts rijden. Eerst altijd 4'en en 5'en voor middendraf en -galop maar dat zijn nu meestal 7'ens, net als voor de algemene draf en galop punten. Alleen in stap wil het maar niet lukken. Ik doe oefeningen aan de longeerlijn, laat haar constant ruim stappen tijdens de trainingen (precies hetzelfde als ik met de draf en galop heb gedaan). Tijdens de trainingen krijg ik er constant complimenten over van de instructeurs omdat het tov een paar jaar terug al heel erg verbeterd is, alleen in de proef blijven de punten voor de staponderdelen 4'en.. Logisch natuurlijk want jury's beoordelen dat wat ze zien en die weten niet dat het al beter is tov een tijd terug. Tot nu toe kan ik die lage punten nog heel goed compenseren met mijn andere punten maar ik wil graag dat alles goed zit.

Heeft iemand misschien tips of oefeningen waarmee ik ervoor kan zorgen dat ze ruimer gaat stappen en ik mijn punten voor die onderdelen op kan hogen? Ik kan in de stap ook in haar hoofd-halshouding weinig van haar vragen, omdat ze dan terugvalt in haar kleine pasjes en dat lijdt weer tot taktfouten.

Dank jullie wel!

IrishDraught

Re: Pony met hele korte passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:24

balken stappen en dan steeds wat ruimer leggen (makkelijk beginnen)

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 17:49

Dat zal ik eens gaan proberen, dankjewel

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:51

Vooral niet te hard/snel willen. Ik heb ook een krap bewegende pony. Bij haar werkt het niet om voorwaarts te rijden, dat kan ze niet bij houden. Actief is wel belangrijk, hard niet. In stap dus wel actief maar niet vooruit. Dan krijg je tactfouten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:53

Mond laten controleren en de pasvorm van je zadel kan een optie zijn.

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 22:32

Ze heeft het niet ergens door gekregen, ze heeft van zichzelf gewoon extreem korte passen. In de wei en aan de hand loopt ze ook op die manier, behalve als ik het anders van haar vraag.