Trainen met Mila (eerste filmpje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Trainen met Mila (eerste filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 17:49

Hoi :)

Dit is mijn eerste rij-filmpje op bokt, en ik zou er graag commentaar/tips op willen ontvangen :)
Ik ben me ervan bewust dat de kwaliteit niet al te best is, maar ik hoop dat het nog wat te zien is.

Paard is trouwens Mila, een 5 jaar oude pre x nrps kruising.
Ik heb haar nu 2 jaar en we zijn de laatste tijd begonnen met 'serieus' trainen.

Ik ben al hard bezig om mijn houding te verbeteren (vooral handen en voeten), maar als jullie meer commentaar of tips hebben hoor ik dat graag :D

Gitana

Re: Trainen met Mila (eerste filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:18

Oke ik denk at de kwaliteit te slecht is :')

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:24

nee ik denk het niet ik kan er in ieder geval wel iets mee, niet dat dat zo goed is :+
maar probeer naast je handen en voeten ook te zorgen dat je zelf in bijv. de volte niet naar binnen 'valt'.
ook lijkt het of je hem naar beneden wilt halen door middel van zagen, zijn hoofd gaat hierdoor vaak heen en weer.

nogmaals aan mijn commentaar kun je misschien niet veel hebben, maar ik hoop toch dat je er iets aan hebt :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:32

De galop kan actiever, in mijn ogen is het alsof je nauwelijks vooruit komt.
Doe eens op de lange zijde schakelen, dus een middengalopje.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:55

Ik vind het juist wel een mooie galop, beheerst. Schakelen is altijd goed maar wissel het dan wel af, midden galop, verzameld, arbeids draf, verzameld, uitgestrekte draf, arbeids draf, arbeids galop ik noem maar wat :) Kun je meteen controleren of hij goed reageert op jou hulpen.

Je valt wel een klein beetje naar voren als je van galop naar draf gaat, je kijkt ook vooral veel naar beneden ipv naar voren. Probeer juist iets naar achter te leunen als je terug gaat naar draf of stap. Heel veel succes en plezier met je leuke paardje!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:00

dank jullie voor de reacties!

@Henrike5, ze reageert idd met haar hoofd op mijn handen. Voor mijn gevoel heb ik ze nog zo stil maar ik zie het idd ook

@Slina, Idd ben ik de laatste tijd aan het oefenen op een zeer rustige galop.. Dit komt doordat ze (eigenlijk nog maar kort geleden) alleen maar wou racen.. dus ik ben zo blij met deze galop haha :+ ik zal eraan denken om niet alleen maar langzaam te galopperen :P

@lycil8; Dankje! Ja idd, mijn balans is op dat stukje nog niet echt goed.. dankje voor de tips :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:02

sadekeshia schreef:
dank jullie voor de reacties!

@Henrike5, ze reageert idd met haar hoofd op mijn handen. Voor mijn gevoel heb ik ze nog zo stil maar ik zie het idd ook

@Slina, Idd ben ik de laatste tijd aan het oefenen op een zeer rustige galop.. Dit komt doordat ze (eigenlijk nog maar kort geleden) alleen maar wou racen.. dus ik ben zo blij met deze galop haha :+ ik zal eraan denken om niet alleen maar langzaam te galopperen :P

@lycil8; Dankje! Ja idd, mijn balans is op dat stukje nog niet echt goed.. dankje voor de tips :)

Oh nou, als ze eerst alleen maar wou racen en je galoppeert nu zo rustig dan vind ik het wel knap :)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:08

het filmpje hapert een beetje, althans bij mij dan, maar in het eerste stukje van de film,wanneer je aan de linkerkant van de bak rijd, zie ik een stukje flink verzet van je pony, omdat je, als ik het goed kan zien, je handen behoorlijk vast zet.
Verder over het gehele filmpje is te zien dat je onrustig bent met je handen, waardoor je pony's hoofd flink van links naar rechts gaat.
Probeer luchtiger te zijn in je handen en niet je handen vast zet.
Dan zal het hoofd van je pony een stuk rustiger worden....
Verder zoals al eerder gezegd, lekker schakelen en overgangen...komt helemaal goed
Succes!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:12

@Slina; thanx :D

@noahlady; dankje voor je reactie, daar moet ik idd nog veel aan werken.. het gaat maar langzaam vooruit vind ik..

sterrexxx11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:21

Leuke pony!

Maar ik vind dit echt té inactief. Gooi er eens wat pit in! Beheerste galop... Betekent niet dat hij inactief moet gaan lopen. Juist langzamer maar even actief (!!).
Bovendien vind ik dat rond de 1:30 minuut je teveel met de voorkant bezig bent, terwijl hij niet actief is, daardoor kantelt hij zijn hoofd. En laat duidelijk merken het niet fijn te vinden... >;)

Eerst beginnen met het actief maken én houden (!) Dan het voorwaarts-neerwaarts, zodat hij zijn achterhand meer gaat gebruiken, dan pas het voorwaarts-opwaarts ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt *\o/*

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:32

Probeer minder met je handen te doen en meer met je zit. Op je zit opvangen tijdens de overgang terug, niet naar voren hangen bij aanspringen. Ontspan je schouders en draag je handen onafhankelijk. Als ze rechtsom in galop over de binnenschouder valt in de hoek of waar ook, niet alleen aan je buitenteugel trekken; hou haar tussen twee teugels en jouw benen en breng beide handen iets meer naar links zodat je iets meer rechterstelling krijgt en binnenbeen, binnenbeen, binnenbeen! En rij actief van achter naar voor, probeer goed te leren voelen wanneer je paard aanleuning neemt en ontspan direct je hand. Je hangt nu wat aan de teugels. Dat hindert je paard. Heb je les? Een goede instructie en misschien ook zitles kan je verder brengen. Succes!.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:52

Bedankt voor de reacties!

Ja, ik heb sinds een tijdje eens in de paar weken een priveles.
Thanx voor de tips, ik denk dat ik hier wel wat mee kan.

Ik herken het ook allemaal wel, dus het is in ieder geval niet onverwacht commentaar :+
Ik zal eraan proberen te denken de volgende keer :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 05:46

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Hier kan je lezen wat temmen is.