Debby614 schreef:Okee super, dankjewel! En dan nog iets, ik heb het idee dat der achterhand er veeeel meer ondermoet. als we draven gaat ze heel snel maar niet zo zeer actief. Voor is een heel spectacel en ze zet der voorbenen een kilometerverweg, en dan.. sjokken der achterbenen er achter aan laat maar zeggen. Als ik been bij geef wil ik der dus opvangen van voren. Is der hoofd redelijk (zoals de momenten op de foto's) dan kan dit. Maar vaak is der hoofd hoger en dan,,, kan ik niet sturen, en niet remmen. Ja wel op mijn stem maar dan is het dus in draf: hooo maar, en staat we dus metteen stil.
Klopt het dat der achterbenen blijven hangen? Ik der dus iets terug moet brengen in tempo maar wel die achterbenen actief moet maken?
Vanaf de foto's is het lastig te zien. Ze is wel arm bespierd, maar dat komt vanzelf wel. Als ze in een vals knikje loopt, dan zal de achterhand idd achter blijven.
Longeer je ook? Dat kan heel makkelijk zijn om de stemcommando's aan te leren. Als 'hoooo' al halthouden is, dan kun je ook aanleren dat ze met 'stappen' gaat stappen.
Ik vind haar hoofd niet echt een probleem, het enige wat je kunt doen is voorwaarts. Is ze voorwaarts en blijven de achterbenen achter? Dan weer naar stap. Stapt ze 5 passen? Weer naar draf. Probeer haar zo goed wakker te houden.
En houd de lol erin!