Ik heb gisteren weer gereden op toppertje Rodrigo! Ik wilde vooral de nadruk leggen op het actief maken én houden van Rodrigo. Dat lukte echt helemaal top, veel overgangen gereden. Nu ben ik er dus achtergekomen dat hij een super middendraf heeft! Het verzamelen moeten we nog aan werken, dan wil hij nog wel eens gaan slingeren. Of als hij het niet helemaal begrijpt gaat hij wijken voor mijn been. Dat is het volgende aandachtspuntje. Hij heeft namelijk met mijn manege-eigenaar Z gesprongen en ik richt me met hem nu vooral op dressuur.
Verbeterpunten:
- Het verzamelen
- Mag nog iets rechter op het paard gaan zitten
Iemand zei al in mijn vorige forum TIETEN VOORUIT
(maar ik heb wel een chronische rugblessure dus dat gaat niet altijd helemaal zoals ik wil)- Been iets naar achter leggen en stil houden
Met het wijken wil hij nog wel eens zijn achterhand niet helemaal meenemen, daar moeten we ook aan werken. Bovendien gaat het de ene kant op veel beter..
&&&& We gingen even de changementen proberen. En dat ging ECHT SUPERRR OMG! Ik ben zoo trots!
Hij kon het allemaal al, maar ik had totaal niet verwacht dat ik de hulpen goed over zou kunnen brengen. Maar hij reageerde er heel goed op! (Heb daar ook filmpjes van!)PS. Please niet zeuren over dat ik eerst de basis moet hebben en dan pas changementen..
Even voorstellen:
Naam: Rodrigo
Geslacht: Ruin
Schofthoogte: 1,62 m
Stamboom: KWPN stamboek
Afstamming: London X Concorde
Geboorte: 08-05-1998
Niveau: Z-springen
Hier dan de foto's.
Zijn van slechte kwaliteit, omdat ik ze uit het filmpje van 1 uur had moeten halen. Mijn zus was weer te lui en had geen zin om mee te gaan en foto's en filmpjes te maken.
Dus had ik een geniaal idee en heb mijn mobiel in de bakrand gezet en een filmpje van 1 uur laten maken
Heb btw niet alles op volgorde en ik rijd links en rechtsom maar niet op alle foto's etc.
Foto's:
Dit is het losstappen.

Nu echt aan het werk! Mijn houding mag wel wat verbeteren..

Middendraf!

Hier het wijken, je ziet dat zijn achterhand achterblijft.

Stappen.

Wijken voor het rechterbeen, gaat wel heel goed!

Mooi vierkant halthouden, foto is beetje opgerekt, anders kon ik hem niet uploaden.

& Uitdraven.

Hier dan de filmpjes:
Dit is het doorzitten met verzamelde draf.
&&& De changementen!!!
De eerste wissel ging super (ben er heel trots op!) en de anderen ook, maar de wissel vond zelf plaats of voordat ik in beeld kwam of pas als ik uit beeld ging... = beetje jammer! Ik heb ook nog 3 wissels op de diagonaal gedaan (ging top!) maar niet op beeld
Dit was hem dan! Hoop dat jullie wat opbouwende kritiek hebben

Over bijvoorbeeld:
- Hoe achterhand meenemen in wijken voor linkerbeen.
LIEFSSSS
)