Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Juultje_Lady schreef:Misschien op de manege zelf extra hulp met doorzitten? een kleine tip: goed je hakken uitdrukken, door je knieen veren en wat extra achterover zitten
Arc_En_Ciel schreef:Juultje_Lady schreef:Misschien op de manege zelf extra hulp met doorzitten? een kleine tip: goed je hakken uitdrukken, door je knieen veren en wat extra achterover zitten
Als een aardappelzak zitten is misschien niet erg mooi, maar gaat je wel leren wat je precies met je spieren moet doen om goed door te zitten. Namelijk; zo min mogelijk
Misschien ook een keertje je beugels een gaatje langer doen dan normaal? Dat wil ook wel eens helpen!
Chris118 schreef:atilla schreef:Krijg je spierpijn in je bovenbenen van het paardrijden?
Als ik 1 uur les heb, ja een beetje
30 min niet. Druk ook mijn knieen tegen de knievrong.
Chris118 schreef:atilla schreef:Krijg je spierpijn in je bovenbenen van het paardrijden?
Als ik 1 uur les heb, ja een beetje
30 min niet. Druk ook mijn knieen tegen de knievrong.
Arc_En_Ciel schreef:
Evelijn schreef:Vind het helemaal niet raar dat je na anderhalf jaar nog niet netjes kan doorzitten... weet niet wat voor soort seconde lijm die beginners gebruiken die jij tegenkomt... maar netjes doorzitten kan pas als jij onafhankelijk kan zitten en je paard zijn rug mooi loslaat ... en daar heb je wel even meer tijd voor nodig dan een jaartje.
Rijd voorlopig maar gewoon nog even niet door... en probeer echt maar kleine stukje door te zitten... en weer gaan lichtrijden als jij of je paard zich spant. (als je namelijk te hard probeert ga je onbewust toch aanspannen.. en dan ga je nog erger stuiteren... loslaten is het woord)
Daarnaast helpt het als je voor de rest ook betere coördinatie over je lichaam hebt en goede buikspieren. (iets als pilates of yoga kan je helpen) centered riding leert je ook meer over je lichaam en hoe je dat gebruikt tijdens het paardrijden.
Maar als je echt wil leren... en je zit toch in Limburg.... ga lekker lessen bij de vrouw van John Swaab http://www.opleidingsinstituutderieterhof.nl/ daar kan je zitles krijgen op een speciaal opgeleid paard niet goedkoop maar lijkt mij echt super gaaf (voor mij is het alleen wel erg ver weg)
dammie1 schreef:Laat het mooi zitten even zitten: zit als een slappe pop, en laat je gewoon meehobbelen door je paard.
En zoek anders op een centered riding instructeur, die kunnen goede tips geven, als je er met een instructie van je eigen manege niet uitkomt.