Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mioux schreef:Misschien dan eens overleggen met degene van wie je les krijgt? of eventueel een ander laten komen? als zij of hij al niet weet wat er is, misschien ligt t bij jouw of aan haar of hem dan is t al lastig te verbeteren.
Is de pony de rug nagekeken? of tanden? Paarden kunnen ook door pijn zich anders gaan gedragen
Mioux schreef:Is het overigens ook zo als je probeert of degene die jouw les geeft erop gaat? doet het paardje het dan ook? Als je een goede hebt die je les geeft, kan die het uitproberen en kijken. die zou naar mijn mening het zo moeten kunnen zien...
roosnoor schreef:Geryon schreef:Klinkt als een pony die zich verveelt of die zich hoger in rang voelt staan dan jij. Is het toevallig een pony die hiervoor op een hoger niveau werd gereden dan wat jij doet?
Ja mijn pony heeft wedstrijden gereden en dat doe ik nu niet met hem het zou kunnen dat het daar aan licht
Mioux schreef:Op zich zou t niet uit moeten maken, het paard hoort gewoon naar jouw te luisteren. Ik zou eerst proberen als degene die jouw lesgeeft dit ook heeft met jouw paardje. Dan kan je al snel zien of t bij jouw ligt, of bij het paard of aan t respect.
Wat doe je nog meer naast t rijden? Doe je ook vrijheidsdressuur? Longeren? buiten de bak rijden ?
als je zoals je zegt het slechts 1 keer geprobeerd heeft bij je instructrice dan ligt het bij jouw. Dit kan dus ook aan respect liggen.
Dan raad ik je vrijheidsdressuur aan om t respect terug te krijgen en t paard te leren dat jij de baas bent.