[PP] HELP pony bokt!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosnoor

[PP] HELP pony bokt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:41

Hallo allemaal

Ik en mijn pony hebben een probleem.
Ik heb mijn pony nu 4 maanden en het rijden gaat niet zo goed, maar in het begin wel anders had ik hem niet gekocht, maar nu gaat het steeds minder hetzij namelijk zo: hij schrikt van heel veel dingen en ook van dingen die er helemaal niet zijn, dan gaat hij in galop ervandoor en heel veel bokken. Ik weet niet meer wat ik moet doen, kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt.

Mioux

Re: [PP] HELP pony bokt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:42

Heb je al les van iemand ?

roosnoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:43

Mioux schreef:
Heb je al les van iemand ?

Ja ik krijg privé les

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:44

Misschien dan eens overleggen met degene van wie je les krijgt? of eventueel een ander laten komen? als zij of hij al niet weet wat er is, misschien ligt t bij jouw of aan haar of hem dan is t al lastig te verbeteren.

Is de pony de rug nagekeken? of tanden? Paarden kunnen ook door pijn zich anders gaan gedragen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:45

Klinkt als een pony die zich verveelt of die zich hoger in rang voelt staan dan jij. Is het toevallig een pony die hiervoor op een hoger niveau werd gereden dan wat jij doet?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:47

Veel paarden gaan, als ze zich een beetje gewend voelen op hun nieuwe plekje, je uitproberen. Proberen met grondwerk duideijk te maken wie de leider (jij dus) is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:49

PP -> RT-V

roosnoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:49

Mioux schreef:
Misschien dan eens overleggen met degene van wie je les krijgt? of eventueel een ander laten komen? als zij of hij al niet weet wat er is, misschien ligt t bij jouw of aan haar of hem dan is t al lastig te verbeteren.

Is de pony de rug nagekeken? of tanden? Paarden kunnen ook door pijn zich anders gaan gedragen

Ja mijn pony is nagekeken door de DA

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:50

Is het overigens ook zo als je probeert of degene die jouw les geeft erop gaat? doet het paardje het dan ook? Als je een goede hebt die je les geeft, kan die het uitproberen en kijken. die zou naar mijn mening het zo moeten kunnen zien...

roosnoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:51

Geryon schreef:
Klinkt als een pony die zich verveelt of die zich hoger in rang voelt staan dan jij. Is het toevallig een pony die hiervoor op een hoger niveau werd gereden dan wat jij doet?

Ja mijn pony heeft wedstrijden gereden en dat doe ik nu niet met hem het zou kunnen dat het daar aan licht

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:53

roosnoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:55

Mioux schreef:
Is het overigens ook zo als je probeert of degene die jouw les geeft erop gaat? doet het paardje het dan ook? Als je een goede hebt die je les geeft, kan die het uitproberen en kijken. die zou naar mijn mening het zo moeten kunnen zien...

Mijn instructrice heeft ook al een keer op hem gereden en daar probeert hij het ook 1 keer maar daarna niet meer

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:56

Op zich zou t niet uit moeten maken, het paard hoort gewoon naar jouw te luisteren. Ik zou eerst proberen als degene die jouw lesgeeft dit ook heeft met jouw paardje. Dan kan je al snel zien of t bij jouw ligt, of bij het paard of aan t respect.

Wat doe je nog meer naast t rijden? Doe je ook vrijheidsdressuur? Longeren? buiten de bak rijden ?

als je zoals je zegt het slechts 1 keer geprobeerd heeft bij je instructrice dan ligt het bij jouw. Dit kan dus ook aan respect liggen.

Dan raad ik je vrijheidsdressuur aan om t respect terug te krijgen en t paard te leren dat jij de baas bent.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:58

roosnoor schreef:
Geryon schreef:

Ja mijn pony heeft wedstrijden gereden en dat doe ik nu niet met hem het zou kunnen dat het daar aan licht

Nouja het is een bekend probleem in ieder geval! Lekker aan het werk zetten zoals je instructrice waarschijnlijk ook doet.

roosnoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:33

Mioux schreef:
Op zich zou t niet uit moeten maken, het paard hoort gewoon naar jouw te luisteren. Ik zou eerst proberen als degene die jouw lesgeeft dit ook heeft met jouw paardje. Dan kan je al snel zien of t bij jouw ligt, of bij het paard of aan t respect.

Wat doe je nog meer naast t rijden? Doe je ook vrijheidsdressuur? Longeren? buiten de bak rijden ?

als je zoals je zegt het slechts 1 keer geprobeerd heeft bij je instructrice dan ligt het bij jouw. Dit kan dus ook aan respect liggen.

Dan raad ik je vrijheidsdressuur aan om t respect terug te krijgen en t paard te leren dat jij de baas bent.

Ja ik longeer en rij buitenritten en wandel buiten de bak met hem.
Bedankt voor de tips.

roosnoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:35

Bedankt voor alle tips

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:03

Dit is echt een typisch uitprobeer gevalletje