Rijtips Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeArrow

Rijtips Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:22

Hee Bokkers!

Ik ben 5 oktober op wedstrijd geweest en zou graag wat tips willen, lees eerst even de beschrijving want hier staat wat uitleg bij over waarom ik in een deel van de wedstrijden zo hard ga. Ik heb geen wintspunten bij deze wedstrijd gehaald maar ben toch weer een ervaring rijker! Wel was ik genomineerd voor de beste zit ect.
Ik reed hier in de catagorie 50-60 wat het naar mijn idee niet echt was maar ach, ik heb een leuke dag gehad.
Mijn doel is niet om volgende keer eerste te worden maar om mijn rijtechniek te verbeteren en mogelijk aan te passen.

Laatst bijgewerkt door EsmeeArrow op 19-10-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EsmeeArrow

Re: Rijtips Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:29

Ow, haha de beschrijving is natuurlijk op deze manier niet te vinden. Mijn tweede wedstrijd gaat zo snel omdat dat mijn barage is. Het was dus ook de bedoeling dat Arrow zo hard ging en zoals te zien is in mijn eerste wedstrijd heb ik hem wel onder controle..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:32

Leuk gedaan. Vind helemaal niet dat je snel gaat, pony valt juist vaak uit de galop in draf.
Zou juist proberen om galoptempo vast te houden en daarin dan wel iets meer tussen de hindernissen te gaan zitten.
Maar gaat hartstikke leuk al, wat goed dat je was genomineerd voor beste zit.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:33

Zou proberen om vooral in eerste parcours wel constant te galloperen niet draf galop dan weer draf. Verder vind ik die er erg netjes uitzien. Tweede kan ik niet zo veel van maken.

EsmeeArrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:34

Evelijn schreef:
Leuk gedaan. Vind helemaal niet dat je snel gaat, pony valt juist vaak uit de galop in draf.
Zou juist proberen om galoptempo vast te houden en daarin dan wel iets meer tussen de hindernissen te gaan zitten.
Maar gaat hartstikke leuk al, wat goed dat je was genomineerd voor beste zit.

Dankjewel, in de tweede wedstrijd voelde het voor mij wel heel snel maar dit kan ook door de spanning komen. Arrow had tijdens het inrijden al een paar keer gebokt en gesteigert en toen we voor de deur stonden rende hij zomaar tussen de stallen door haha. Hierdoor was ik wel een beetje gespannen.
Bedankt voor de tips en tops :)

maj0 schreef:
Zou proberen om vooral in eerste parcours wel constant te galloperen niet draf galop dan weer draf. Verder vind ik die er erg netjes uitzien. Tweede kan ik niet zo veel van maken.

Oké, heel erg bedankt voor het advies. Ik moest hier inderdaad iets meer op letten, ik heb vooral gelet op de hindernissen en hierdoor te weinig op het algemene rijden. Hier ga ik volgende keer veel meer op letten, heel erg bedankt! /3
Laatst bijgewerkt door Coby op 19-10-14 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:38

Oh dat is dan wel heel stout... snap dat je het dan wel spanning hebt. Probeer als je gewoon rijdt je galoptempo mooi rustig te krijgen en dat je daar beetje in kan schakelen (dus beetje sneller en beetje rustiger) zo krijg je betere controle in de galop en daar heb je dan heel veel aan tijdens je wedstrijd.
Net als nette wendingen en hoeken rijden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:55

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.