Balans

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimgilles

Balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 23:15

Hey,

Heeft iemand misschien wat oefeningen voor mijn balans (kn naast en op het paard)
Ik heb namelijk 5 jaar met body protector gereden en nu moet ik ineens zonder.
Ik maak heel snel een holle rug, maar vooral mijn balans is een probleem.
Ik heb een hele goede instructeur, alleen misschien weet iemand iets wat zij niet weet

Mvg milou

P.s. Ik heb dislexy heel erg sorry voor alle spel fouten ik probeer ze er altijd zo veel mogelijk er uit te halen maar dat lukt niet altijd

l_iesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:37

Waarom moet je nu zonder? Je bepaald toch zelf wat je draagt?

Kimgilles

Re: Balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 00:00

Ik moet niet zonder maar een body protector houd mij met veel dingen tegen veel bewegingen kan ik niet maken en ik hou sneller mijn adem in en echt veel hulp bij het rijden geeft het niet alleen dat ik recht zit en ooit moet ik het toch zelf doen zonder body protector, en op wedstrijden ga ik ook zonder. Al moet ik wel toe geven dat ik hem nog 1x in de week draag want anders ben ik bang dan ik mijn rug over belast

l_iesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:22

Je hoeft nooit zonder en op wedstrijden mag je hem gewoon dragen hoor. Het is ook niet bedoeld als hulpmiddel maar als veiligheid als je eraf valt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:08

Milouvsm schreef:
Ik moet niet zonder maar een body protector houd mij met veel dingen tegen veel bewegingen kan ik niet maken en ik hou sneller mijn adem in en echt veel hulp bij het rijden geeft het niet alleen dat ik recht zit en ooit moet ik het toch zelf doen zonder body protector, en op wedstrijden ga ik ook zonder. Al moet ik wel toe geven dat ik hem nog 1x in de week draag want anders ben ik bang dan ik mijn rug over belast

Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een niet passende body protector. Je mag gewoon met dressuurwedstrijden hem dragen. Wordt je echt niet op afgestraft.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:15

Jammer dat niemand heeft gezien dat je in je bodyprotector hangt.
Want een bodyprotector houdt niet in dat je maar als een plumpudding op het paard mag zitten simpelweg omdat je toch wel rechtop blijft zitten in je bodyprotector.

ts zoek oefeningen voor pilates op. Daar gaat het om dat je je "powerhouse" aanspant. Dus je buik en rugspieren. Daardoor kun je ook je verticale balanspunt wat naar beneden laten zakken en je steviger in het zadel zit (met of zonder bp). Voor horizontale balans heb ik extra oefeningen bijgedaan op de bal. Simpelweg op zitten en dan klein stukje je been omste beurten optillen (En nee ik heb/had zelf ook niet zo'n goede balans dus dat was enigszins te vermakelijk als ik te koppig was om niet te hoog en langzaam te gaan :+ )