Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lx3 schreef:Hoor veel ; vanaf de pony's naar de paarden is een grote stap.
Nu is dit vooral wedstrijdgerelateerd, maar wat voelen jullie voor verschil in grootte.
Paardje van 1.50/1.60 in vergelijking met paard 1.80
Elk paard is verschillend, natuurlijk! Maar waar komen dan al die algemene opmerkingen/ervaringen vandaan?
Moet er wel bij zeggen dat het een grover paardje ( barock pinto ) en dat het kleintje wel veel wendbaarder is.
maar toen van 1,65 naar 1,40 etc
) merkte je wel echt verschil... Vooral als ik op mijn ene verzorgpaard (1,75+) gereden had en dan op een pony stapte... In het begin kon ik op allebei niets... Het is dan echt even wennen en het ritme oppakken
Maar echt een voorkeur... Nee...
) Ik vind de mijne zelfs met een ander zadel anders rijden omdat ik anders zit. En mijn verzorgpaard was qua gangen ruimer, maar die draafde heel vlak, waardoor ik mijn pony weer veel relaxer vindt. De galop (waar mijn pony moeite mee heeft) was voor mijn verzorgpaard (altijd springpaard geweest) dan weer een eitje en zo veel relaxer :p Terwijl ik op het andere springpaard (de hele grote) de galop weer vreselijk vond
(Tot ik hem meer ging rijden, toen vond ik het best fijn :p)