ik spring sinds een week of 3 met een nieuw paardje. Heb daarvoor altijd met 2-3 andere paardjes gesprongen met een normale galop en ik zag mijn afstand eigenlijk altijd goed. Nooit problemen mee gehad. Nu rij ik dus op een ander paardje, klein maar met een hele ruime galop en het lukt me niet om de afstand te zien.
Rijtechnisch valt het me nu pas op hoe slecht ik rij maar goed, dat heeft op zich weinig met mijn afstand al dan niet zien te maken.
ik zorg voor voldoende basisgalop en tel mijn stappen mee maar als we aan de sprong komen, ben ik toch vaak te dicht of te ver...

Ik zie ook pas dat ik niet uitkom als ik aan de sprong ben. terwijl ik dat vroeger enkele passen eerder zag.
Als ze wat meer moe is, op het einde van de les, lukt het me vaak wel om de juiste afstand te rijden.
Zijn er gouden tips buiten veel oefenen?
En hoe hoger het parcour, hoe beter de afstanden lijken te lukken…
Dat snap ik al helemaal niet. Want ik vind het eng om een hoger parcour te rijden als laag al niet lukt maar blijkbaar werkt het voor haar wel.
De eerste 2 keren dat ik met haar sprong, kon ik het nog op het feit steken dat ik moest wennen. Maar nu was het al de 5de keer en ik ben het echt beu om mijn afstand niet te zien. Paardje gaat echt niet blijven springen als ik in haar mond hang te trekken omdat ze voor mij springt of als we altijd te dicht uitkomen...