Een echte Australische Fries
Zeus is een 6 jarige ruin van ongeveer 1.75m en een ontzettend lief knuffel paard.
Ik heb er nu 2 keer opgezeten en het viel me best tegen om na ongeveer 7 jaar weer een groot paard te rijden. Mijn vorige paard was net onder de 1.60 en was een kruising andalusier.
Zeus heeft een basis opleiding gehad en toen heeft de vriendin van mij hem gekocht en er niet echt veel mee gedaan. Het laatste jaar heeft hij eigenlijk niet anders als in de wei gestaan dus hij is erg onfit.
In de 2 keer dat ik erop heb gezeten kwam ik erachter dat hij erg lui is voor het been en vaak niet reageert of er dwars tegen in gaat. Het meerendeel van de tijd doen we alleen stappen en probeer ik hem lekker te laten ontspannen. Het is een hele klus om het in draf te krijgen, hij komt tegen de hand en alle ontspanning is gelijk weg. Naar mate we verder draven begint hij wel wat te ontspannen maar dan ben ik niet sterk genoeg om hem aan het lopen te blijven houden.
Ik weet dat mijn schouders naar voren staan en dat mijn handen wat te laag zijn, daar moet ik (nog steeds) aan werken.
Voor de mensen die denken, wat is dat nou voor zwart ding over d'r hoofd, dat is een vliegen net omdat het hier nu lente is en er ontzettend veel irritante vliegen zijn
Ik zou graag tips en onderbouwend kritiek willen krijgen!
Stap

De overgang naar draf gaat vaak zo

Na een poosje begint hij een beetje te zakken

Ik heb ook de andere kant op gereden in draf maar daar heb ik alleen geen foto's van.
Brand maar los!

.