Sorprésca aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_YVN_

Sorprésca aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:39

Hallooooww mede-bokkers! +:)+

Afbeelding

Eerder heb ik jullie al voorgesteld aan mijn eerste eigen aanwinst genaamd Sorprésca!
Na jaren lang verzorgpaarden te hebben gehad, was het nu echt tijd voor een eigen trots.

Sinds 2 juni is deze prachtige merrie in mijn bezit.
Nog steeds ben ik enorm trots en zit ik op een roze wolk! <3

Vandaag heb weer met Pres gereden, dit nadat ze 6 dagen niet had gelopen onder het zadel of aan de longe. En dan toch is ze weer zo fijn op te pakken!

Om een lang verhaal kort te houden, hier wat algemene info:

Naam: Sorprésca
Afstamming: BamBam van de Zandhoeve X Ferro X Wellington
Leeftijd: 4 Jaar (2010)
Niveau: zadelmak /Licht aangereden

Tijd voor de foto's! :) (Staan niet op volgorde)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Uiteraard sta ik open voor tips, maar ik mag absoluut niet klagen over hoe Pres het vandaag gedaan heeft!

Overigens heb ik ook les en weet ook de punten waar ik aan moet werken. :)

Bedankt voor het kijken!

EvelienKiss

Re: Sorprésca aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:26

Leuk paardje, het rijden ziet er vriendelijk uit. Voor haar leeftijd doet ze het al netjes. Je kunt haar misschien wat lager instellen, het neusje er nog wat meer eruit rijden. Veel plezier met je EIGEN paardje, niets heerlijkers dan dat!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:39

Leuk paard en leuke combi. Ik zou het paard wat lager instellen, ze heeft weinig bespiering op de bovenlijn en om die spieren goed te ontwikkelen is een lagere houding beter, mits je haar met voldoende impuls rijdt zodat ze haar onderlijn (buikspieren) goed activeert en achter goed onder blijft treden. Nu zie je duidelijk dat er een dip zit voor de schoft, die spieren zijn onderontwikkeld. Meer oprichting is pas aan de orde als het paard daar fysiek aan toe is. Heb je les? Investeer in goeie instructie, dan leg je een fijne basis voor de toekomst samen met je leuke paard!

sidibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:41

heel leuk paard!

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:32

Askja schreef:
Leuk paard en leuke combi. Ik zou het paard wat lager instellen, ze heeft weinig bespiering op de bovenlijn en om die spieren goed te ontwikkelen is een lagere houding beter, mits je haar met voldoende impuls rijdt zodat ze haar onderlijn (buikspieren) goed activeert en achter goed onder blijft treden. Nu zie je duidelijk dat er een dip zit voor de schoft, die spieren zijn onderontwikkeld. Meer oprichting is pas aan de orde als het paard daar fysiek aan toe is. Heb je les? Investeer in goeie instructie, dan leg je een fijne basis voor de toekomst samen met je leuke paard!

Graag zou ik je willen verwijzen naar mijn beginpost.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:15

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.