mijn pony valt me aan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

woute1

mijn pony valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:15

ik heb sinds een 3tal maanden een nieuwe pony en die valt mij aan. en tijdens het rijden bokt en steigert zij altijd. nu ben ik zelfs naar het ziekenhuis kunnen gaan, ze heeft gesteigerd toen ik naast haar stond en ben er onder gekomen ze heeft mijn been gebroken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:16

Ojee, dat klinkt niet goed!! Beterschap!!

Hoe is het precies gebeurd? En is je pony al nagekeken? Zadel, hoefsmid, dierenarts, tandarts?
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 12-10-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:17

Is ze lichamelijk in orde? Wie weet heeft ze erg pijn en reageert ze daarom zo extreem? Wat zeggen de vorige eigenaars?

irisje2

Re: mijn pony valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:18

Klinkt of er iets niet goed zit of er een naar verleden achter zit? Misschien een therapeut langs laten komen?

Beterschap!

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:19

Ten eerste; beterschap!

Zorg snel voor professionele begeleiding, anders gebeuren er straks meer ongelukken!

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:53

Inderdaad, professionele begeleiding zoeken. Zo iemand weet perfect hoe men in bepaalde situaties moet reageren om zo het probleem te corrigeren.

Veel beterschap met je been!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:30

Zoek goede instructie en misschien ook iemand die al rijdend kan helpen de pony te corrigeren Is het een jonge pony ???

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:04

ik weet of je hem nog terug kan doen naar waar ie vandaan kwam? en rap?

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:26

begeleiding,,, en misschien is er iemand anders die een paar keer je pony kan rijden om hem even goed te trainen?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:56

Vakantie weer begonnen?

fem_noekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:22

oww wat erg!!!! je paard opjagen en dan met je rug naar hem toe staan en wachten dat hij komt en dan belonen! zo krijg je meer vertrouwen

Geralda1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:41

Hallo, ik heb ook een beetje het zelfde probleem. Mijn pony een 2,5 jarige shet x welsh met nogal veel temperament afentoe doet de laatste weken ook vervelend tegen mij. Het ergste is nog ze doet het ook tegen kinderen. Het probleem begon met dat ik haar niet mocht poetsen, mocht alleen de roskam gebruiken bij andere borstels gaan de oren plat en happen naar mn hand. Nu is het ook zo dat als ik dr wil opjagen in de wei dat ze na 1 rondje dr kont naar mij draait en een bok richting mij maakt (alleen dr komt omhoog geen gesterkte benen) dit doet ze elke keer als ik richting haar of dr hoofd loop. Nu komt (voor mij) het grootste probleem, eergister toen ik naar huis liep met haar wilde een jong meisje (ong 2,5 tot 3 jaar oud) haar aaien toen ze dat deed ging het even goed maar daarna gingen de oren plat en begon ze met haar staart te zwiepen. Het staart zwiepen is bij haar een teken als je niet stopt dan gebeurd er wat. Vanmiddag was het weer raak een ouder iemand wilde haar aaien en weer het zelfde probleem. Ik weet niet meer wat ik met haar aan moet op zo'n moment, ze was altijd gek op kinderen en was vaak liever voor hun als voor mij. sorry voor dit lange verhaal hopelijk kan iemand ons helpen

evaruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:12

Controleer eerst of hij lichamelijk in orde is. Als hij geen pijn ergens heeft of iets anders waarom hij zo fel reageert ?( misschien herkent hij bij jou op stal iets van zijn verleden wat niet zo prettig is??? ) In ieder geval kun je beter overleggen met de vorige eigenaren, of hij dat bij hun ook al deed

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:15

idylle schreef:
Vakantie weer begonnen?

Dat dus. Sowieso als het echt zou zijn allemaal is het wel erg vreemd dat je het bij die ene post laat. Topic is de 12de al gemaakt en is ook de enige post van ts.

sharinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:22

Beterschap

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:25

woute1 schreef:
ik heb sinds een 3tal maanden een nieuwe pony en die valt mij aan. en tijdens het rijden bokt en steigert zij altijd. nu ben ik zelfs naar het ziekenhuis kunnen gaan, ze heeft gesteigerd toen ik naast haar stond en ben er onder gekomen ze heeft mijn been gebroken.

Allereerst van harte beterschap! Daar zul je wel even zoet mee zijn, maar ik hoop dat je snel weer een beetje mobiel bent.

In je post lees ik alleen maar 'mijn pony zus, mijn pony zo'. Kijk eens naar de zinnetjes over je pony in je post met in je achterhoofd dit: 'actie-reactie'.

Wat heb je gezien en gevoeld vlak voordat je pony een reactie gaf?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:28

Het valt me de laatste tijd op dat er veel steigerende en bokkende pony's voorbij komen. Zoek goede begeleiding daar voorkom je een hoop problemen mee

Geralda1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:54

Heeft iemand alsjeblieft tips wat ik kan doen om haar te coriceren als er kinderen in de buurt zijn? Ik ben niet iemand die dit schrijft omdat ik me verveel. Ik schrijf dit omdat er "kinderen in het spel zijn" en ik wil voorkomen dat straks een kind of iemand anders een trap krijgt.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:57

Geralda goede Hulp zoeken die jou kan begeleiden

Geralda1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:00

Meisje2000 Bedankt voor de tip maar ik ken hier niemand. En al helemaal niemand die goed is met paarden :$ Weet je miss hoe ik iemand kan vinden?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:13

Misschien dat anderen hier je daar mee kunnen helpen, ik woon zelf in Friesland en weet niet wie er daar in de buurt zitten.

Geralda1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:19

Bedankt :) ik wacht de reacties hier op bok nog even af en ga ondertussen op internet zoeken en rond vragen of iemand me kan en wil helpen :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:29

fem_noekie schreef:
oww wat erg!!!! je paard opjagen en dan met je rug naar hem toe staan en wachten dat hij komt en dan belonen! zo krijg je meer vertrouwen

Dacht het niet.. Join ups zijn niet goed voor het paard. Misschien krijg je zelf meer vertrouwen maar het paard raakt alleen maar in de war.

@TS en Geralda1994, erg vervelend. Beterschap TS :(:)! Hulp aan iemand vragen, een goeie instructeur die hier ervaring mee heeft. En voorkomen dat mensen bij je paard komen om ongelukken te voor komen.
Als iemand anders er op zit, gebeurt dan hetzelfde?

Geralda1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:35

Elinex304 bedankt voor je reactie. Ik probeer zoveel mogelijk mensen te vermijden maar omdat de wei naast een grote speeltuin ligt is dit niet altijd mogelijk. Ik haal haar vaker half uur tot 3 kwartier voor de speeltuin sluit naar huis omdat iemand pas mn pony uit de wei heeft gelaten (laten ontsnappen) en probeer dit nu te voorkomen. Was toen een half uur later dan normaal bij de wei en als je daar komt en je treft een lege wei aan schrik je je dood :$

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:43

Geralda1994...waarom reageer je alsof het jouw topic is? Jij bent toch niet de TS?