Ik wil graag naar de volgende groep paardrijden dus hoger. Maar ik moet mijn voet niet zo ver in de beugels doen vind ik zelf, ik probeer het áltijd , maar als ik me tenen op de beugels heb, dan gaan mijn voeten bijna uit de beugels.
Volgens mij moet je ook niet je tenen "in" je beugels doen maar de bal van je voet voor meer steun. Als ik het goed heb begrepen
Niina
Geplaatst: 10-10-14 21:45
Je moet niet met je tenen op de beugels, maar met de bal van je voet. Dat is net onder je tenen. Probeer ook je hakken uit te drukken. Succes
foscy
Geplaatst: 10-10-14 21:45
probeer er voor te zorgen dat je hak/hiel van je voet altijd naar beneden blijft, en inderdaad zoals nouky zegt moet je bal van je voet in de stijgbeugel. Hoe meer je rijd hoe beter het gaat, dus veel oefenen
Irma_Maandag
Geplaatst: 10-10-14 21:46
Truuk is om je been vanuit je heup beter af te laten hangen. Nu heb je waarschijnlijk niet genoeg druk op je beugels, waardoor je voet erin beweegt. Probeer je been langer te maken. Niet door je hak uit te drukken, maar door je knie naar beneden te laten zakken. Als je de juiste beugellengte hebt en je been mooi lang kan maken, blijft je voet vanzelf op de juiste plek in de beugel. Ook is dit veel veiliger! Succes.....