Buitenritten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kieta

Buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 21:04

Hallo
Ik heb dus een welsh
En ik moet zijn conditie trainen toen zij iemand dat ik buitenritten moet maken
Maar mijn pony is nog niet egt gewend aan buitenritten
Hoe kan ik dat opbouwen om hem te laten Wenen ?
Hopelijk kan iemand me helpen
XXX kieta

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:05

Je kan eerst beginnen met wandelen in het verkeer, en als je paardje beetje gewend is, met iemand meegaan die een rustig paardje heeft? Na het rijden in de bak een klein stukje uitstappen op de weg.

Ik ben zelf rustig gaan wandelen met mijn paard, en daarna gaan fietsen en toen hij gewend was het verkeer samen met een vriendin gaan buitenrijden. Mijn paard is nu ook dan wel echt bomproef daar kan gewoon een traktor vlak langs rijden maar dat verschilt ook per paard.

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 21:09

Stagediver schreef:
Je kan eerst beginnen met wandelen in het verkeer, en als je paardje beetje gewend is, met iemand meegaan die een rustig paardje heeft? Na het rijden in de bak een klein stukje uitstappen op de weg.

Ik ben zelf rustig gaan wandelen met mijn paard, en daarna gaan fietsen en toen hij gewend was het verkeer samen met een vriendin gaan buitenrijden. Mijn paard is nu ook dan wel echt bomproef daar kan gewoon een traktor vlak langs rijden maar dat verschilt ook per paard.

Ja is een goed idee dankje ja onze back ligt aan een druke weg dus aan auto's en vrachtwagens en tacktoren is die ook wel gewend

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 21:09

Nog meet tips ?

Stagediver

Re: Buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:11

Het is zoiezo wel fijn om eerst te beginnen met een ander paard erbij die rustig is, want zo kan jouw paard op het andere paard "steunen"

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 21:15

Stagediver schreef:
Het is zoiezo wel fijn om eerst te beginnen met een ander paard erbij die rustig is, want zo kan jouw paard op het andere paard "steunen"

Ja zal ik zeker doen

peetje190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:48

met mijn paard heb ik eerst "vreemde"voorwerpen getraind in de binnenbak, daarna buiten wandelen en daarna met een aantal paarden/pony's uit zijn eigen kudde naar buiten geweest.
het karakter van mijn paard is dan ook super, en het ging super goed!
succes ermee.

peetje190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:53

met mijn paard heb ik eerst "vreemde"voorwerpen getraind in de binnenbak, daarna buiten wandelen en daarna met een aantal paarden/pony's uit zijn eigen kudde naar buiten geweest.
het karakter van mijn paard is dan ook super, en het ging super goed!
succes ermee.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:55

Misschien is het handiger om eerst je problemen met je Welsh op te lossen voordat je naar buiten gaat?

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 13:24

ArinaDiaat schreef:
Misschien is het handiger om eerst je problemen met je Welsh op te lossen voordat je naar buiten gaat?

Heb ik al opgelost

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:02

doe je best snel +:)+ gister had je ze nog toch?
dus zou toch zorgen dat je wel veilig de weg op kan en het voor jullie beide zo veilig mogelijk is :)
verder inderdaad rustig opbouwen en als het kan niet in je eentje gaan de eerste paar keer :)

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 16:10

amyhendriks schreef:
doe je best snel +:)+ gister had je ze nog toch?
dus zou toch zorgen dat je wel veilig de weg op kan en het voor jullie beide zo veilig mogelijk is :)
verder inderdaad rustig opbouwen en als het kan niet in je eentje gaan de eerste paar keer :)

Ja dat hier boven ging over wat anders niet over dit vandaag ben ik met hem naar buitengegaan op een rustig een kleinstukje met een andere pony ging super

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:13

ArinaDiaat schreef:

Ligt dat nou aan mij of vraagt TS dat nu in de OP?

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:34

SindyKaya schreef:
ArinaDiaat schreef:

Gisteravond had ze nog 2 topics geopend. 1 daarvan ging over haar welsh dat als die in galop ging hij steeds weer terug ging naar draf. Daarom raad ik haar dus aan om eerst de problemen op te lossen om zo veilig mogelijk naar buiten te gaan. Dat is in mijn ogen het verstandigste. ;)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:36

kieta schreef:
ArinaDiaat schreef:

Heb ik al opgelost

In dat geval zoals iedereen hier aanraad gewoon rustig opbouwen. Vertrouw je het niet helemaal ga je eerst gewoon lekker met je Pony wandelen over de ruiter routes. Heb ik toen ook gedaan en heeft veel geholpen. Mijn paard schrok toen ik er op ging rijden buiten bijna nergens meer van en het was dus veiliger!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:36

Ohh, die had ik niet gelezen, excuses !

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:38

SindyKaya schreef:
Ohh, die had ik niet gelezen, excuses !

Haha dat dacht ik al! Hoef je toch geen sorry voor te zeggen! ;)

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 17:25

SindyKaya schreef:
ArinaDiaat schreef:

Gisteravond had ze nog 2 topics geopend. 1 daarvan ging over haar welsh dat als die in galop ging hij steeds weer terug ging naar draf. Daarom raad ik haar dus aan om eerst de problemen op te lossen om zo veilig mogelijk naar buiten te gaan. Dat is in mijn ogen het verstandigste. ;)[/quote]
Ja maar dat probleem is al opgelost

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 17:26

ArinaDiaat schreef:

Heb ik al opgelost[/quote]

In dat geval zoals iedereen hier aanraad gewoon rustig opbouwen. Vertrouw je het niet helemaal ga je eerst gewoon lekker met je Pony wandelen over de ruiter routes. Heb ik toen ook gedaan en heeft veel geholpen. Mijn paard schrok toen ik er op ging rijden buiten bijna nergens meer van en het was dus veiliger![/quote]

Ja dat doe ik al dat gaat nu prima