Een klein paspoortje:
Naam: Royal Dancer (Offcieel Romeid, naar wat ik heb kunnen vinden)
Leeftijd: 16
Geslacht: ruin
Vader: Elcaro
Moedersvader: Edwig
Dancer heeft vroeger met zijn eigenaar Z1 gelopen, en ik ben dan ook heel blij om van hem te kunnen leren.
Afgelopen zondag is xSmilla hier op bokt zo lief geweest om foto's te maken van het rijden. Overigens heb ik geen foto's van het rustig (langer en lager) instappen en draven.
O, en hij vond de schutting (dat deel met veel groen) heel eng. Een paar dagen geleden heeft hij daar een hond gezien, en nu waren er daar achter mensen in de tuin bezig. Heel eng natuurlijk.
1. Hier is te zien dat ik een teugelprobleempje heb. Ik heb er moeite mee mijn teugels op maat te houden, deze glijden altijd uit mijn handen. Ook zouden mijn beugels best een gaat je langer mogen.

2. hier loopt hij lekker, had nog iets lager gemogen, en ik moet minder naar achter zitten en mijn hak minder optrekken.

3. Losmaken op de volte, ik moet mijn hand niet te veel vast zetten op mijn bovenbeen.

4.

5. Contragalop om hem los te maken

6. Tja.. De mensen waren dus eng. Moet meer naar voren kijken ipv. naar knappe Dancer

7.

8.

9.

Commentaar zou leuk zijn, maar houd het vriendelijk alsjeblieft
Teugels op maat maken zal daar al bij helpen, dan heb je de kans minder om je schouders vast te zetten. Het helpt hierbij als je een brug van de teugels tussen je handen maakt, dan slippen ze niet zo snel uit je handen.
. Zal met je houding beginnen, daarna heb ik nog wat tips om je paard net wat fijner los te krijgen.
, maar praktischer is om een gekleurd stukje tape op de plek te plakken waar je de teugels minimaal moet vasthouden. Dan zie je snel genoeg wanneer je teugels te lang zijn en kun je makkelijk corrigeren. Zo hoef je ook niet met je handen naar achter. Gewoon handen netjes rechtop boven de manenkam, net voor het bontje en teugels op maat dus