ik zit met een nogal 'raar' vraagje:
Aangezien ik besloten heb dat het hoogdringend tijd voor me wordt om eens écht te leren rijden volg ik sinds vorige week privelessen. Vanmorgen in de priveles zei mijn instructrice me dat ik mijn armen en handen niet goed hou bij het afwenden/volte rijden/slangevolte rijden.... eigenlijk bij alles zowat
Ik heb er moeite mee om te begrijpen hoe ik bv in een volte juist mijn armen en handen moet houden. Ze zei me dat ik meer contact moet hebben met de buitenteugel, ik mijn buitenteugel lichtjes moet openen en om te sturen en richting aan te geven moet ik ook mijn binnenteugel openen...
Daar loopt het vast bij mij... dus ik moet in een volte ofzo zowel mijn binnen- als buitenteugel openen?? (weliswaar de binnenteugel meer dan de buitenteugel) Maar gaan mijn handen dan niet al direct 40 cm uit elkaar staan??
Mijn fout ligt duidelijk in het feit dat ik teveel mijn binnenhand 'intrek' in plaats van open en mijn buitenhand te veel naar voor beweeg als ik wil afwenden ofzo... Hierdoor krijgt het paard een lichte 'knik' in de nek ipv mooi rond af te draaien.... ik doe het onbewust en niet super hard ofzo, maar tis toch iets dat ik dringend moet afleren!! Heeft iemand tips hoe ik het kan afleren en hoe ik het dan wél moet doen??
Alvast super bedankt!!
groetjes