mijn paard is nu bijna een jaar onder het zadel en dat ging in het begin zeker niet makkelijk, ze schrok van alles en dan keerde ze om en bokte me eraf, ik had zelf nog niet genoeg balans dus blijven zitten wou niet echt. het heeft lang geduurd voordat ik er weer een beetje vertrouwen in had.
Nu ging het deze zomer echt super goed, tot dat ze begin deze week weer overal van schrok en bokken steigeren. (het leek er gewoon op of ze er alles aan deed om me eraf te krijgen, maar dat is denk ik niet zo) nu heb ik dit gebok en gesteiger 2 dagen uit kunnen zitten, tot gisteren.. Ik klapte er af en ben er daarna wel weer op gaan zitten, dat ging ook goed maar ik voelde me net weer een 6 jarige die voor het eerst op een paard ging zitten.
Vandaag ook weer gereden en ging wel goed ondanks een paard schrik en bok acties.
Het is net alsof ze de baas over mij is en dat ik er niks meer over te vertellen heb, het vertrouwen in gewoon weg en ik weet niet hoe ik dat terug kan krijgen, elke keer als ik er af val is het vertrouwen weg, en blijkbaar heeft ze dat door want ze maakt er goed gebruik van.
Het is een 5 jarig paard die zich gedraagt als een 3 jarige, heel gevoelig en heet paard en ze heeft ook een zeer sterke eigen wil. In omgang is het een schat van een dier en kan ik er ook alles mee doen, maar met rijden is het dan weer mis pff..
ze heeft verder geen last van het zadel en ook niet van dr gebit.
Hoe kan ik de leider zijn en het vertrouwen terugkrijgen?
en als de ruiter dan wat bang of afwachtend gaan ze spoken en klieren.