vlucht gedrag bij jong paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juliansoer1

vlucht gedrag bij jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 20:43

Hoii

ik wil graag iets met jullie delen en hoop dat jullie iets weten.
Mijn verzorgpaard van 5jaar (VivaldixRonaldo) vertoont sinds 2weken vlucht gedrag tijdens de linker galop en spring ook nog soms verkeerd aan.. ondankt dat hrt eerst heel goed ging . Echter de rechter galop gaat juist wel goed deze is heel beheerst. We hebben al heel veel geprobeerd zoals lang achter elkaar galopperen of juist veel overgangen maken en ook de teugels juist langer maken of met iets meeer druk rijden..
ik rijd hem alleen niemand anders dus hij is aan mij gewent :)
Hebben jullie ervaring? Of hebben jullie tips graag hoor ik het

alvast bedankt

Sim

Re: vlucht gedrag bij jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:55

Geef het de tijd. Dit zal voornamelijk met de balans te maken hebben. Maak je paard sterker door gerichte oefeningen te rijden. Als je de mogelijkheid hebt om met je paard naar het bos te gaan, doen! Lekker rechtuit laten lopen in de galop en zowel de linker- als de rechtergalop meepakken. Geen issue van maken als het niet meteen lukt.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:27

Het is vreemd dat deze dit nu doet en eerst niet En ook altijd in de zelfde galop Misschien toch wel pijn zou even ostheopaat langs laten komen Is het paard misschien laatse tijd gevallen of heel raar gedaan ?

Juultje_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:32

Je kunt veel longeren dat helpt vaak

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:37

Dit heb ik ook gehad, 4 keer naar de therapeut geweest en het werd al stukken beter! In het begin werd ik er zelf ook onrustig van. Wanneer ik dat niet ben, is het heel rustig en beheerst.
Ik ben het dus met de voorafgaande reacties eens.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:33

juliansoer1 schreef:
Hoii

ik wil graag iets met jullie delen en hoop dat jullie iets weten.
Mijn verzorgpaard van 5jaar (VivaldixRonaldo) vertoont sinds 2weken vlucht gedrag tijdens de linker galop en spring ook nog soms verkeerd aan.. ondankt dat hrt eerst heel goed ging . Echter de rechter galop gaat juist wel goed deze is heel beheerst. We hebben al heel veel geprobeerd zoals lang achter elkaar galopperen of juist veel overgangen maken en ook de teugels juist langer maken of met iets meeer druk rijden..
ik rijd hem alleen niemand anders dus hij is aan mij gewent :)
Hebben jullie ervaring? Of hebben jullie tips graag hoor ik het

alvast bedankt

Is ze niet weer aan het groeien. Dan willen ze ook wel eens problemen hebben met de galop onder het zadel. Tenminste dat was bij 'mijn' paard wel het geval.

just_me14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:23

Zelfde probleem. maar weet de oorzaak nu wel....
mijn paard rent juist op rechter galop weg en links weer niet. maar ik merkte het bij meer, de stelling en buiging rechts (eigenlijk alles op rechterhand). heb ook iemand laten komen en zijn tot de conclusie gekomen dat ze op rechts een beetje vast zit (en een slechte balans), dus zijn nu aan het rechtrichten en het gaat al stukken beter. ook de de ostheopaat nog een paar x behandelen.

succes! komt helemaal goed