L1 debuut met puber Roy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maria1991

L1 debuut met puber Roy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 16:26

Hoihoi,

Na een flinke dipperiode waarbij meneer heel veel steigerde (zijn zelfs achterover geklapt), tdh kwam, wegrende en blokkeerde, zijn we gisteren weer voor het eerst gestart. En maar meteen l1 proberen. We hadden pas een week geleden ingeschreven en omdat stalgenoot ook voor het eerst l1 ging, dacht ik ach dan wij ook maar. Wijken zijn wij slechts 2 w mee bezig en is nog niet bevestigd. De ene x gaat het goed, de andere keer vergeten wij zijn achterhand. Tijdens de proef ging het helaas ook niet zoals gewenst. Middengalop en -draf vind hij nog erg moeilijk omdat hij hier nog sterker voor moet worden.

Paspoortje paard:

4 jaar, sinds eind 2013 ohz met pauzes. In juni B gestart, denk zo n 7 of 8 wedstrijden inmiddels?

Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Wij werken vooral aan:

-ontspanning maar activiteit
- achterhand
- nageeflijkheid zonder op vh te duikelen.

Ik moet vooral:
- Voor me kijken
-teugels op een lengte houden & hem niet hem steeds van mijn teugels laten snoepen :9

Vooraf
Afbeelding

Wat stills uit het filmpje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het filmpje van de proef. Helaas slechte kwaliteit (net als de fotos)https://www.facebook.com/video.php?v=10202316552386928&set=vb.1585206144&type=2&theater

Wees lief voor ons, we doen ons best, maar vinden extra tips altijd fijn! :j

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:47

Nou vind het er al heel netjes uit zien! Wat waren je punten?
Misschien mag het tempo iets zachter, maar dat is mijn gevoel.

Edit, Heb nog eens het filmpje gekeken maar valt wel mee. Hij loopt lekker door, maar niet te hard.

Evelyne

Re: L1 debuut met puber Roy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:12

Het zag er super netjes uit! +:)+
Moet je er ook wel bijvertellen dat je 2e bent geworden met 192(als ik het goed heb) punten :D
Verbeterpunten geef je zelf al aan, voor je kijken en je teugels :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 01:29

Wrm was het paard die periode zo aan het steigeren ? Eng zeg achterover klappen Zou er misschien eens een ostheo naar laten kijken mag wat losser door het lijf En je teugels idd niet te lang laten worden

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 08:12

Irmaatje: bedankt, instructrice wil juist dit tempo omdat hij anders te veel sloft met achterhand
achterhand.

Evelyne: heee, nieuwe groomie! Thanks. Pff dat naar beneden kijken van mij altijd...

Dresjoepie: ik hoor juist altijd dat hij voor zijn leeftijd al zo veel lossigheid toont. Osteopaat komt 2a3x per jaar. Tis idd wel weer tijd. Die periode was dat hij iets hoger in zijn hals moest worden en ik hem niet meer alleen voorwaarts -neerwaarts mocht trainen, hij begon namelijk steeds meer op de vh te komen daardoor. Dat koste hem veel moeite

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:59

Rooykeeee *\o/*
Goed gedaan hoor!
En aangezien in een tip moet geven : je teugels Zijn soms te lang

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:05

Nou, ik was positief verrast toen ik het filmpje bekeek +:)+ De stills doen jullie weinig recht...
daar lijkt hij erg traag en kort in de beweging terwijl het filmpje juist lossigheid en impuls toont. Fijn plaatje hoor!
Hij oogt nog jong en wat onstabiel op het filmpje maar gewoon lekker rustig doortrainen.
Als hij zo pubert goed in de gaten houden of z'n koppie het allemaal nog kan verwerken maar voor zover ik zie rij je hem heel vriendelijk :)

Ik was ook al benieuwd naar je punten, vond het een heel fijne proef en was eigenlijk verbaast als je geen winst gehad zou hebben... ;)

Maplewood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:42

Hoi! Het ziet er netjes uit hoor! Je rijdt netjes.
Ik werd ook wat op het verkeerde been gezet door de foto's, tot ik dus je filmpje zag :).
Gewoon lekker de tijd gunnen! Heel veel succes en veel plezier samen!