pony bokt na wond been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BetsiePony

pony bokt na wond been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 13:11

ik heb een verzorg pony van 7 a 8 jaar oud, ik heb haar al heel veel dingen bij moeten leren omdat ze gewoon nog niet zo veel kon, in het begin was ze de heletijd aan het bokken. toen dat er eindelijk uit was ging het beter, de hoeken door was echter nog wel een probleem. ook dat ging later al wel wat beter, de voltes werden ook steeds mooier en ronder, ze ontspande haar spieren en was lekker los. toen had ze een ongelukje gehad in de wei en had ze een nare vlees wond op t spronggewricht. nu is het eindelijk over en ponylief loopt niet meer kreupel/stijf. nu ben ik weer begonnen met de training op te pakken, maar ze wil in draf steeds stoppen en gaan bokken. ik probeer elke keer op het stuk waar ze het doet goed mn been eraan te houden en dat helpt wel een beetje, maar verder gaat ze lekker haar eigen gang, ik baal daar ontzettend van want ik weet dat ze het kan. nu was ze afgelopen zaterdag ook weer bezig, ze ging bokken en toen was ik er echt klaar mee, dus steeds hele kleine irritante tikjes met de zweep. mevrouw bleef bokken, na de 7e keer ofzo gaf ze het op en gedroeg zich iets beter, toen ging ik over om de linkerhand en ze deed het super, de kleine stukjes galop deed ze super braaf en ze kwam lekker naar beneden met dr hoofdje, ik was toen wel weer trots op dr, over 2 weken mag ze mee naar de manege, dus krijg ik ook tips, maar iemand enig idee waarom ze dit doet? (haar zadel past prima en ze heeft nergens pijn, ook niet aan haar been)

Paperboy

Re: pony bokt na wond been

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:14

Een paard of pony die bokt heeft naar mijn mening toch ergens last van....is ze heel scheef dat de oefeningen moeilijk zijn voor haar? Zit ze ergens vast, want hoe komt ze aan die wond..... Ik zou zeker niet van ondeugendheid uitgaan, er is eigenlijk altijd wel een goede reden waarom een pony bokt tenzij ze heel fris is.

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 16:54

we weten helaas niet echt hoe ze daar aankomt, het is in de wei gebeurt en ze dat overdag in de wei 's nachts op stal, ze is niet echt scheef, maar ze loopt ook nog niet echt lekker op dr eigen benen zeg maar. en verder is ze nageken

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:30

is het opeens gekomen

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:31

ik zou het zweepje eens weglaten

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 18:00

het probleem is bij haar als je de zweep niet bij je hebt gaat ze lopen klooien en is ze helemaal niet vooruit te branden, eerst wel maar toen had ik de zweep er wel bij, ik gebruik hem meestal alleen aan de buitenkant met de voltes want daar breekt ze nog al vaak uit. ik heb vandaag weer gereden en het ging super nog wel n bokje en ff doen waar ze zelf zin in had, maar verder ging het super, maar ik snap het ff niet meer, ik neem haar volgende week mee in mn les, zodat ik ook nog wat tips krijg

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:03

Heb je hem al gelongeerd? Kijken hoe die daar onder loopt en of die dan ook bokt. En als je dit met een zadel doet?

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 18:06

ook gedaan en dan doet ze het niet...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:07

Dan ga je toch moeten nadenken of het zadel past. In die weken dat jij niks met je pony hebt kunnen doen is zijn bespiering verminderd waardoor het zadel niet meer kan passen. Ik zou eens een zadelmaker laten komen :)

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 18:11

ja klopt, maar we hebben de trainig heel rustig weer opgepakt, eerst met longeren, en toen ze kreupel was heb ik ook met dr gewandeld zodat ze niet heel erg stijf zou worden, maar verder zijn we begonnen met longeren dus je zou moeten denken dat die spieren wel weer terug zijn, en ze had ook nog niet zo heel veel spieren getraind daarvoor zeg maar :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:27

Goed bezig! En rij je met bit of zonder? Misschien heeft ze last van haar tanden?

Marisstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:14

Heb je al eens een tandarts naar het gebit laten kijken?

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 18:05

ik rijd wel met bit, maar verder eet ze normaal alleen is de tandarts er naar mijn weten nog nooit bij geweest, maar mn nichtje (waar van de pony is) ging vandaag rijden en ze ging weer heel raar bokken en vandaag was het vooral dat ze haar bips naar binnendraaide en dan ging bokken, toen ik dr ff op en toen gaf ze wel n keer n bok maar verder ging de galop enzo super, mn nichtje krijgt morgen voor het eerst les maar ik snapte het ff niet, dan lijkt t mij toch ook niet echt aan het gebit te liggen maar aan iets anders, ik dacht zelf eigenlijk aan eigenwijzig heid en kijken hoever ze kan gaan.

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 18:10

dit vergat ik er nog bij te zeggen, als je gaat galopperen mt dr dan wil ze nog wel is t bit tussen dr tanden nemen en uitbreken op de voltes maar daarna laat ze het bit wel weer los