ik heb een verzorg pony van 7 a 8 jaar oud, ik heb haar al heel veel dingen bij moeten leren omdat ze gewoon nog niet zo veel kon, in het begin was ze de heletijd aan het bokken. toen dat er eindelijk uit was ging het beter, de hoeken door was echter nog wel een probleem. ook dat ging later al wel wat beter, de voltes werden ook steeds mooier en ronder, ze ontspande haar spieren en was lekker los. toen had ze een ongelukje gehad in de wei en had ze een nare vlees wond op t spronggewricht. nu is het eindelijk over en ponylief loopt niet meer kreupel/stijf. nu ben ik weer begonnen met de training op te pakken, maar ze wil in draf steeds stoppen en gaan bokken. ik probeer elke keer op het stuk waar ze het doet goed mn been eraan te houden en dat helpt wel een beetje, maar verder gaat ze lekker haar eigen gang, ik baal daar ontzettend van want ik weet dat ze het kan. nu was ze afgelopen zaterdag ook weer bezig, ze ging bokken en toen was ik er echt klaar mee, dus steeds hele kleine irritante tikjes met de zweep. mevrouw bleef bokken, na de 7e keer ofzo gaf ze het op en gedroeg zich iets beter, toen ging ik over om de linkerhand en ze deed het super, de kleine stukjes galop deed ze super braaf en ze kwam lekker naar beneden met dr hoofdje, ik was toen wel weer trots op dr, over 2 weken mag ze mee naar de manege, dus krijg ik ook tips, maar iemand enig idee waarom ze dit doet? (haar zadel past prima en ze heeft nergens pijn, ook niet aan haar been)