Ik rij King nu ruim 5 maanden en ik vind persoonlijk dat we echt mega sprongen vooruit maken! We zijn er bij lange na nog niet, maar hij doet zo onwijs zijn best! We hebben nu eens in de 2 á 3 weken les en voor de rest rij ik hem 3 dagen in de week bij.
In de afgelopen 5 maanden is de zadelmaker geweest omdat het zadel naar voren schoof. Nu ligt die een stuk beter, hij schuift nu soms nog heel iets naar voren. Ook is hij eind mei weer naar de osteopaat geweest en die was zeer tevreden, ik ben heel benieuwd wat ze eind november gaat zeggen als die weer moet.
We zijn heel erg bezig met goed aan het been maken en ontspanning. Na aanleiding van ons vorige topic ([RT-HAW] Palomino King @ work) was ik even zonder sporen gaan rijden maar toen op aanraden van mijn instructrice toch weer met gaan rijden. King reageert hier heel goed op en hierdoor kan ik mijn been er veel makkelijker af houden. Echter is hij nog niet consequent voorwaarts waardoor ik er toch nog steeds te veel bij moet blijven vind ik. Hij loopt nog te veel op de voorhand dus ik probeer echt stukje bij beetje die achterhand er meer onder te krijgen.
We zijn er ook mee bezig om hem goed vanuit die schoft te laten zakken zodat hij zijn rug beter gaat gebruiken. King is overbouwd en heeft een vrij korte rug waardoor ik het wel echt belangrijk vind dat hij beter zijn rug gaat gebruiken.
Verder heeft hij nog steeds de conditie van een aardappel dus dat zijn we ook aan het opbouwen. Onze lessen duren gemiddeld zo'n 45 min maar dat houden we beide nog niet zo goed vol. Dus ben nu elke keer iets aan het uitbreiden om echt langer intensief bezig te zijn. Wanneer King moe wordt is hij helemaal slecht vooruit te rijden en moet ik er flink aan rijden om hem nog vooruit te krijgen. Hij is ook nog steeds wat te dik, hij staat al op dieet maar valt heel moeilijk af, maar hier wordt dus hard aan gewerkt!
Het verplichte rijtje:
King
11 jaar geloof ik
Ras onbekend maar waarschijnlijk zit er wel Andalusiër in
Niveau: B
Ik ben benieuwd wat jullie van deze filmpjes vinden en of jullie vinden dat we vooruit zijn gegaan. 19 oktober hebben wij ons eerste onderlinge wedstrijdje, ik ben benieuwd of we rond komen! Respect als je alles hebt gelezen! Nu dan de filmpjes!

Oh en natuurlijk hebben we ook in- en uitgestapt

Stukje draf en op het einde een overgang terug naar stap
Stukje draf. Het gepiep wat je soms hoort is van het bit die soms iets piept.
Stukje stap en draf linksom
Galop linksom, zijn beste gang vind ik. Op mijn bips zitten is erg moeilijk, werkpuntje!
Stukje doorzitten in draf en galop rechtsom
Poging tot een stukje middendraf, vindt die zeeeeer moeilijk. En nog een stukje galop linksom.
Nog wat foto's:
(sorry gekanteld, krijg hem echt niet gedraaid met tinypic....)

Bedankt voor het kijken! Ik hou van tips, daar kunnen wij alleen maar van leren!