Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xVerax schreef:Hmm oke, dat zou ik eerst even laten bekijken, laat desnoods een filmpje van jezelf maken als je rijdt!
Als je je benen naar voren steekt zul je daar eerst aan moeten werken, je zal dan automatisch rechterop gaan zitten, anders blijf je niet in evenwicht.
Als het echt alleen in je rug zit zul je je daarop moeten focussen, dan moet je voor jouw gevoel iets naar voren gaan zitten, als het goed is zit je dan rechtop!
kaatje888 schreef:Ik zou inderdaad eerst op je benen letten of je die te ver naar voren steekt.
Probeer anders om eerst meer naar voren te gaan zitten ookal is je houding niet perfect.
Let daar eerst niet op en ga proberen recht op te blijven zitten
frutsels schreef:Het kan ook voor een deel je zadel zijn die niet de juiste maat en vorm voor jou heeft. Ik heb dat ook gehad. Door de pasvorm van het zadel ging ik ineens heel erg achterover hangen. Het zwaartepunt lag te ver naar achteren. Nu ik een ander zadel heb en meer in de juiste houding wordt gedrukt, is dat probleem bij mij opgelost.
Dus ik zou als tips meegeven: kijk naar je zadel en neem een paar zitlessen aan de longe, desnoods zonder beugels.
Persevero schreef:past je zadel wel bij jou en wat voor zadel heb je? mijn ervaring is dat 9 van de 10 keer dit komt door een te groot zadel of door een vz-zadel waarvan de zadelhaken te ver naar voren staan. mja dat is voor het springen dan wel weer fijn.
xDreamerx schreef:Heb je hier een foto of filmpje van? Zonder is nogal moeilijk beoordelen. Het zal waarschijnlijk uit je benen en/of bekken komen, dat je die nog niet hebt zoals het hoort en daardoor moet compenseren met achterover hangen, oftewel je balans is niet goed doordat je nog niet in de goede houding zit. Probeer eens in stilstand in verlichte zit te gaan zitten, dus onderbenen wat naar achter, hakken iets uitdrukken, dan weer gaan zitten en je benen op die plek houden. Wel echt gaan zitten op je zitbeenknobbels, bekken kantelen waardoor je rug niet hol is. Dit is wel nogal beknopt opgeschreven, echt goede tips geven zonder iets te zien is lastig![]()
Heb je les? Een goede instructeur zou je hiermee moeten kunnen helpen, aangezien je houding en zit de basis van het paardrijden zijn