gewoon sjabrak onder barefoot?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beauu_

gewoon sjabrak onder barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:51

Hoi allemaal,
ik lees hier en daar dat het afgeraden wordt om een gewoon sjabrak onder een barefoot zadel te leggen en ook weer dat het wel kan tussen het zadel en de pad. Wat zeggen jullie hierover?
Groetjes

Safiera

Re: gewoon sjabrak onder barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:53

Precies hetzelfde als wat je al gelezen hebt. Zonder inlages voor ruggegraatvrijheid rijden wordt sterk afgeraden.

Wat ik zelf wel eens gedaan heb is mijn gewone dekje omgebouwd zodat er aan de onderkant inlages in konden. Werkt (voor ons) ook :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:54

Sowieso de speciale pad gebruiken. Berefoot zadels missen een stuk drukverdeling omdat ze geen boom hebben en de pad helpt bij het verdelen van de druk. Een gewoon dekje doet dat niet genoeg.

beauu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:59

Oke bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu een nieuw zadel (barefoot) dus kan mijn dekjes weg doen. Wel erg jammer want die zijn wat kleurrijker haha

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:53

De pad moet je bij die boomloze zadels zien als onderdeel van het zadel. Weglaten kan dus niet. De pad moet op het paard komen te liggen, je kan wel boven de pad nog een gewoon dekje doen, maar dat is dus uitsluitend voor de sier.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:59

Ik heb gister toevallig hetzelfde opgezocht. Het kan wel, eerst pad, dan dekje, dan zadel. De kans is dan alleen wel groter dat je zadel gaat schuiven.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:01

Ik heb dat toen ook gevraagd aan iemand die deze zadels verkoopt je kan een dekje tussen zadel en pad leggen. Ik deed dit niet elke dag maar wel met een oefencross.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:03

Bij mijn Barefoot heb ik weleens een dekje tussen barefoot en pad gedaan. Puur voor de sier (was voor een onderlinge wedstrijd). Vond het niet prettiger rijden eerlijk gezegd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:43

Inderdaad kan je als je per-sé met een "normaal" dekje wilt rijden er voor kiezen om deze tussen Barefoot en goede pad met inlages te leggen.

Of je zoekt een leuke kleur pad met inlages, bijvoorbeeld: HKM heeft ze en bij Grandeur kan je ze laten maken (wel prijzig) :)

Op zich is Barefoot een "zadel-systeem" dat bestaat uit een zadel met een pad. In de pad zitten als het ware de kussens van het zadel. Door deze in de pad te doen en niet direct aan het zadel vast te maken, werkt het geheel een stuk efficiënter en is de pasvorm een stuk flexibeler. Het is dus niet zomaar :)

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:35

blackstar schreef:
Bij mijn Barefoot heb ik weleens een dekje tussen barefoot en pad gedaan. Puur voor de sier (was voor een onderlinge wedstrijd). Vond het niet prettiger rijden eerlijk gezegd.

Hier dezelfde ervaring. Het klopte gewoon niet, net reed gewoon niet lekker.
Heb trouwens een mooie pad gekocht hoeft er ook geen sjabrak onder. :j

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:37

ik heb me net een halfpad gekocht, hierover kan je jouw gewone onderlegger doen.

vind er geen verschil in met rijden