Kom ik de ring binnen voor het "eggie", madam kijkt om zich heen, zo van
, wat is dit nu? Alles interessant, nog niet zo´n probleem, we springen de eerste hindernis, en ze zet het op een rennen! En dan heel erg lang worden en hangen. Bij hindernis 3 kon ik haar daardoor niet meer fatsoenlijk sturen, en gaat ze er langs, waarna zich dit herhaalt op hindernis 5 en 8. Iedere keer op de lange lijnen.
Nu moet ik zeggen, noch ulisse, noch ik hebben ervaring met wedstrijden springen. In de les, en met voor mijzelf oefenen is er geen probleem, dus ik stond helemaal perplex
Natuurlijk moeten we gewoon veel oefenen, oefenparcour rijden ed., maar grappig was dit niet, had op de lange lijnen gewoon niet meer veel te vertellen. Ze pakt het bit niet echt vast, maar wordt zo erg sterk.
Je krijgt zoveel verschillende adviezen te horen, dat ik niet goed weet welke ik op zou moeten volgen, de volgende heb ik gehoord;
-sterker bit (heb nu k en k, 21mm)
-langere teugel (gaat ze dan niet nog harder???)
-vlak voor de hindernissen terugtrekken, dus ruk(je) aan te teugel. (liever niet, zit je haar dan niet in de mond voor de hindernis?)
-als je voelt dat ze dat gaat doen (voel ik niet, ze doet dan gelijk na de hindernis), dan flink been (oh oh, nog harder gaan??) en dan rukje geven aan de teugel
-dat is een dressuurmatig probleem, dus puur daarop oefenen (maar dan doet ze het niet!
Moeilijk, moeilijk wie heeft hier ook ervaring mee?
(de beste stuurlui staan altijd aan wal)