Paard blijft stilstaan tijdens het rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikeco22

Paard blijft stilstaan tijdens het rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 21:26

Hoi allemaal ik heb een vraagje,

Ik heb nu een maand iets langer ongeveer mijn paardje, zij is een draver geweest tot en met 2005 heeft zij wedstrijden gereden maar is daarna wel bereden etc. Alleen ben ik begonnen met rijden en krijg haar niet vooruit.. ze loopt hooguit drie rondjes en dan stopt ze en met alles wat je doet krijg je haar niet vooruit ( Heb alleen nog niet de zweep geprobeerd ) ook tijdens het ernaast lopen en niet alleen tijdens het rijden doet ze dat.. iemand tips? Aan de longeerlijn luistert zij wel super en doet ze alles..

Jetta

Re: Paard blijft stilstaan tijdens het rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:37

Is ze goed omgeschoold naar rijpaard? Is ze helemaal in orde? Past je zadel goed? Heb je les met haar? Begrijpt ze wat je van haar vraagt? Ben je consequent? Zomaar wat vragen die me te binnen schieten.

maaikeco22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 22:08

Ja ze is een aantal jaar bereden, me zadel past goed, les hoef ik niet want ik rij alleen buiten of in de bak met haar geen dressuur of iets in die richting, dat begrijpt ze allemaal alleen ze is echt super en super eigenwijs haha... En consequent ben ik zeker, ze is vorige week wel hengstig geweest dat is het enige wat der dwars kan zitten en ze doet heel erg waar ze zelf zin in heeft alleen geef ik daar niet aan toe

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:13

Oh dame...
Les moet je dus wél...

Want hoe wil je dit probleem anders oplossen? Dat gaat echt niet dmv tips van mensen op bokt. Iemand met verstand van zaken zal toch eerst moeten zien wat er precies aan de hand is, wat er precies gebeurd.
En dan moet jou nog verteld worden wat je daar aan kunt doen. En als je dat gaat doen ,moet iemand je nog vertellen of je het inderdaad góed doet...

Les dus..

maaikeco22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 22:20

Waar ik sta zijn mensen die me kunnen helpen, en een deel van me famillie zit in de paarden alleen wil ik het eerst zelf oplossen of kijken wat het probleem kan zijn voor ik andere mensen er mee benader die ik ken. En daarom vraag ik het ook eerst hier misschien dat meer mensen er ervaringen mee hebben en zo tips kunnen geven.. En les moet ik niet want dat wil ik zelf niet, kost even te veel.. Ze luistert verder super naar alle hulpen alleen als zij er geen zin meer in heeft gaat ze gewoon stilstaan en loopt niet meer vooruit

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:38

Vraag hulp aan de familie leden die in de paarden zitten. Dit kan niet dmv tips via bokt opgelost worden. We kennen jou en je paard niet, kunnen niet zien wat er precies gebeurd, wat de mogelijke reden is van het gedrag.
Vraag/regel hulp van iemand die écht verstand van zaken heeft ( en niet alleen maar dénkt er verstand van te hebben) en die dus gewoon bij jou komt kijken om je dan ook te helpen.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:42

Als je ernaast loopt doet ze het ook zeg je, ook gewoon op het erf etc of alleen als je naar de bak toe gaat of buiten wandelt?
Heb je haar laten keuren toen je haar kocht?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:56

Ik snap dat les even niet haalbaar is....maar laat iemand met verstand even meekijken. Wat gebeurt er precies als je erop zit? Een paard dat.super op hulpen reageert weigert niet zomaar om verder te lopen, dus ze reageert niet super op de hulpen of je bent niet consequent in je hulpen. Eigenwijs is die van mij ook. Maar hij blijft reageren. Laat dus iemand helpen met verstand van paarden en rijden.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:35

Wat doe jij als ze stilstaat?

Ga JIJ dan ook stil staan?
Zodra zij stil staat, zet haar dan achterwaarts.

Of blijf druk houden op het halster (afgaande dat je dit eerst oplost aan de hand) totdat ze een stap doet, en dan gelijk weer loslaten.

Afgaande dat er niks medisch aan de hand is, zou je deze dingen kunnen proberen.

janlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:07

Ik zal haar en het tuig toch maar even na laten kijken, je weet het nooit! Daarnaast als er niks met haar of het tuig aan de hand is zou ik toch wel doen wat Sonador zegt ik ben het eens met haar, ben je wel streng genoeg voor haar? De kleine bij ons doet het ook. Wil dan niet meer lopen heel erg vervelend achter uit zetten en niet de zin geven. Ik heb zelfs wel een keertje 1 uur gestaan omdat hij niet vooruit ging achteruit gezet maar liep nog niet mee alles geprobeerd maar was dus echt niet van plan om op te geven & de pony natuurlijk ook niet..! En wat kreeg ik toen.. eindelijk hij liep een uur gewacht maar niet voor niets sinds dien doet hij het niet of bijna niet meer.

maaikeco22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 13:33

Bedankt voor de tips! Ga er zeker wat mee doen.

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:46

hoe is het nu? :)

maaikeco22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 20:49

Hoi, ik ben van stal verandert sta daar nu 2 weekjes iets langer ongeveer, maar het gaat super! Ze luistert heel goed maar heeft nog wel haar eigen willetje maar dat is niet erg.. Ook buitenritjes gemaakt met haar en dat vind ze al helemaal geweldig. Er lag niks aan mij of het tuig waarschijnlijk voelde ze zich daar niet op haar plek denk ik zelf en de bak op de vorige stal was ook niet super misschien dat dat ook een verschil maakte! En zonder zadel gaat het ook goed! *D Afbeelding