Als nieuw project begin ik aan een nieuw bijrijdpaard. Een stoere grote merrie met ontzettend veel body en beweging. Dit weet ze alleen zelf ook heel goed geloof ik en is tijdens het rijden ontzettend voorwaarts en sterk. Toen ik er de eerste keer erop ging zitten reed ik nogal afwachtend en zaten we binnen no time in galop
nu heb ik haar wat beter door (2 x gereden) en ben ik haar voor. Wel probeert ze telkens weer vanuit draf in galop aan te springen en vanuit stap naar draf. Op een of andere manier voelt het niet alsof ze er van door gaat en is het ook echt niet eng, alleen wil ze gewoon continu hard. Pas wanneer je met een los teugeltje stapt van 'we zijn klaar' blijft ze rustig stappen. Bokken, wegschieten of dat soort dingen doet ze ook absoluut niet, het gaat gewoon op een kalme manier. Ik moet zeggen wanneer ze eenmaal luistert ze geweldig voelt, heerlijke bewegingen en zacht te rijden. Heeft iemand van jullie tips om zo'n vlot paard met grote beweging op een goede manier te rijden?
Oh, en ik ga uiteraard veel met haar lessen, dus die tip hoef ik niet meer te krijgen

groetjes