Billy @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDV

Billy @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 15:49

Hallo allemaal! :D

Ik stel ons even voor! Ik ben Lisa een meisje van 17 & ik heb sinds één jaar een paard, Billy!
Billy is een fantastische ruin van 13 jaar. Het is voornamelijk een springpaard, en ik werk nu vooral aan de dressuur! Hij is met de dressuur enorm lui! En met springen niet te houden.. Hij gaat ervoor als hij springt! :)
Ik heb Billy vorig jaar gekocht, hij stond 2 jaar stil & werd soms nog gereden door de onervaren vrouw van de springruiter. Ik reed toen nog maar 4-5 maanden.. Hij heeft me dus alles geleerd. Het is een fantastisch leerpaard! Hij past zich aan aan iedere ruiter! Hij kent veel, en zal alles doen voor zijn baas. Hier enkele foto's van het rijden. :o (Er zitten oudere foto's bij)

1. Dit was onze allereerste wedstrijd (juni 2014)
Afbeelding

2. Voor de eerste keer 70 springen! Hij kan zeker hoger! :) (mei 2014)
Afbeelding

3. Bitloos springen kunnen we ook! :) (eind juni 2014)
Afbeelding

4. De moeilijke kant van Billy, dressuur. Tips zijn altijd welkom.
Afbeelding

5. Verhuisd van stalling (Augstus 2014) Gaat beter, maar nog altijd niet hoe het hoort!
Afbeelding

6. Al bij al is het een prachtig, en lief paard! Hij zal nooit een stap verkeerd zetten <3
Afbeelding

Wat vinden jullie van hem? En iemand tips om dressuur beter te laten verlopen? Ik neem elke week les van een ervaren dressuurruiter, en helpt me al een pak verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:58

Dus als ik het goed begrijp rij jij pas anderhalf jaar???
Nouuuuu, dan kan ik alleen maar zeggen ga zo voort en geniet lekker. Dan komt de rest vanzelf want het ziet er hartstikke goed,fijn en vriendelijk uit :j

De cap op de eerste fotos. Is dat een blauwe en zoja kan je me het merk en het type eens laten weten? :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 15:59

Share schreef:
Dus als ik het goed begrijp rij jij pas anderhalf jaar???
Nouuuuu dan kan ik alleen maar zeggen ga zo voort en geniet lekker dan komt de rest vanzelf wabt het ziet er hartstikke goed en fijn uit :j

De cap op de eerste fotos. Is dat een blauwe en zoja kan je me het merk en het type eens laten weten? :D

Oh dankjewel echt superlief! :) En de cap is een zwarte van Harry's horse! :D

Heleenzz2

Re: Billy @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:06

Zoals hierboven ook al wordt gezegd: Je rijdt hartstikke fijn en netjes voor nog maar zo'n korte tijd, super! Jullie zijn een hele leuke en vriendelijke combinatie en je paard is zo te horen een echte topper :D Geniet van je knappe paard en lekker zo doorgaan! *D

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 20:14

Heleenzz2 schreef:
Zoals hierboven ook al wordt gezegd: Je rijdt hartstikke fijn en netjes voor nog maar zo'n korte tijd, super! Jullie zijn een hele leuke en vriendelijke combinatie en je paard is zo te horen een echte topper :D Geniet van je knappe paard en lekker zo doorgaan! *D

Ik doe zeker en vast mijn best om het zo paardvriendelijk mogelijk te houden! Bedankt voor de leuke reactie dat vind ik echt fijn om te horen! En idd mijn paard is echt een topper! Hij heeft me alles geleerd en doet dat nu nog steeds (zeker bij het springen) :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:20

Is al netjes hoor! Ook echt een leuk paardje :)

Maar hij is niet actief voor je been denk ik, rij maar een boel overgangen en tempowisselingen met hem. Pak de teugels maar wat korter en zet die achterhand maar aan het werk.
Succes :).

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 20:35

Ess_Ramona schreef:
Is al netjes hoor! Ook echt een leuk paardje :)

Maar hij is niet actief voor je been denk ik, rij maar een boel overgangen en tempowisselingen met hem. Pak de teugels maar wat korter en zet die achterhand maar aan het werk.
Succes :).

Ben ik aan aan het werken met mijn lesgeefster! Bedankt voor de tip! :j

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:48

Wat heb je een nette zit! Het ziet er super uit voor de relatief toch korte tijd dat je rijdt :) Blijf lekker doorgaan zo, veel overgangen rijden (zowel tussen als binnen gangen) en dan hoop ik snel nog eens een topic van jullie te zien!

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 20:49

xIrlijn schreef:
Wat heb je een nette zit! Het ziet er super uit voor de relatief toch korte tijd dat je rijdt :) Blijf lekker doorgaan zo, veel overgangen rijden (zowel tussen als binnen gangen) en dan hoop ik snel nog eens een topic van jullie te zien!

Dankjewel! Zo lief! En je gaat zeker nog topics van me vinden binnekort! :)

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:54

Wauw heel knap dat je in zo'n korte tijd zoveel geleerd hebt. Heel verstandig om een leerpaard te zoeken en zo met jezelf aan de slag te gaan, je boekt super resultaten! Misschien leuk om binnenkort een keer een centered riding les te volgen of een les op een flexchair? Kan je net wat bewuster maken van je houding waardoor je nog beter mee gaat zitten en vooral meer leert voelen. Dat gevoel moet je gewoon door ervaring kweken maar je bent zo te zien hartstikke goed bezig!

hi5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:51

Ziet er goed uit! Let op je handen, je hebt ze wat ongelijk en te dicht bij je zadel. Neem je teugels iets korter en plaats je handen wat hoger. Verder een mooie zit

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:10

Je rijdt erg netjes voor de korte tijd dat je nog maar rijdt :Y)
Wat mij vooral opvalt op de dressuurfotos is dat je je beugel teussen je tenen hebt zitten, die mag voor mijn gevoel wel wat naar achteren, dat ie onder de bal van je voet dit :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:20

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 14:45

x_MyChange_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:48

Tempowisselingen om hem actiever te maken en waardoor hij ook makkelijker los kan gaan laten..

Wat is de afstamming van deze leukerd?

Maplewood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:00

Inderdaad proberen wat vlotter voor je been te krijgen. Handen iets meer rechtop en bij elkaar. Geen knik in je pols :). Voeten iets verder in de beugels en misschien 1 gaatje langer doen?

Je hebt een erg leuk en aansprekend paard, jullie zijn een mooie combi.
Veel succes saampjes!