Vorige week hadden mijn instructrice/ vriendin en ik een clinic bij Sander Marijnissen.
Het was voor mij en mijn paard de 2e keer op vreemd terrein. Ik moet wel zeggen dat het denk ik enorm heeft geholpen dat er een paard bij was die hij kende. (Haar paard is enorm makkelijk op vreemd terrein) Dus die bracht de rust een beetje over.
De vorige keer op vreemd terrein ging niet al te best dus bij mij in het begin ook spanning. Een paar keer diep inademen en gaan met die banaan! Hij was onder het zadel in het begin wel gespannen. Continu aandraven en zijn trukkendoos open gooien. Gelukkig kennen we die nu wel. Na een kleine 15 minuten kwam de rust. Enorm briesen, schudden met het hoofd flapperen met de oren. Hij was erg voorwaard dat wel.
In de draf nam hij een beetje het tempo over. Hier hebben we dan ook aan gewerkt.
Over het algemeen vond ik de clinic zo zo. Sander is wel ontzettend aardig. Meldde van te voren dat hij dit soort paarden niet vaak had. Vond het alleen jammer dat ik het gevoel had dat hij er dan ook niks mee kon...
Maar ben ontzettend trots op mijn mannetje dat hij ondanks de spanning, de mensen en de rennende paarden naast de bak toch zo ontzettend zijn best deed.
Zelf moest ik wel even schrikken van de witte broek... snel naar de sportschool
Ik had zijn staart wel 10 keer gewassen. Helaas was de rit toch best spannend en had hij zijn staart vervolgens onder gepoept..
Mijn paardje is een pre ruin van 7 jaar en 1.61
De ene kant op valt hij enorm naar binnen. Soms met aandraven gooit hij eerst zijn kont naar binnen voordat hij aan draaft. Dit gebeurd met name als hij moe wordt. Dit doet hij ook als je wilt aangaloperen. We hebben wel is gehad dat hij dan eerst met zijn kont de bocht door komt. Erg knap, maar niet de bedoeling.
De andere kant op probeert hij waar het kan je buitenhand te pakken om dan vervolgens heel hard naar links te rennen. Dit doet hij zo goed als niet meer.
Hierbij de foto's die gemaakt zijn door Renee fotografie.
Tips zijn meer dan welkom, maar houd het vriendelijk

Trots op mijn boefje