Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:inderdaad onbalans of rug/bekkenprobleem...maar er was een osteopaat bij geweest?Een goede?
insvanbree schreef:paard idd niet in balans en gaat zo schouders eruit gooien, proberen zo veel mogelijk recht te stellen!
MissChrys schreef:Die van mij heeft dit probleem ook, maar dat is eigenlijk mijn eigen schuld.
Mijn paard heeft moeite met de galop (is half draver), dus dit is sowieso een heikelpuntje.
Wanneer hij overspringt / overkruist dan betekent het 2 dingen:
1. Ik neem een te krappe bocht (te ver de hoeken in i.p.v. de hoeken afsnijden).
of
2. Ik hou mijn binnenhand te strak / vast
Als ik hier op let en vooral binnenbeen buitenteugel rij, is dit probleem er vrijwel niet.
Rena100 schreef:Hoe zit jij zelf? Ik heb namelijk voor kort ook een probleem gehad met de galop, mijn paard wisselde continu naar links wanneer ik op de rechterhand zat. Bleek dat ik zelf iets (echt maar iets!, paard is heel gevoelig) te veel naar links zat en mn been niet op de juiste plek had.
Misschien zit jij ook iets tegen de beweging in? Is maar een gedachte hoor, ik kan het lastig beoordelen vanaf hier natuurlijk.
Verder kan ik je geen tips geven, veel succes in ieder geval!
Rije schreef:Met de heup erin bedoel je de heup wat naar binnen chery? Ik ben in stap idd al veel bezig met heup omzetten / pivots / turns, en binnenkort wil ik ook gaan beginnen met wat travers.
Onbalans denk ik ook. Eigenlijk lijkt het mij het best om lekker buiten te gaan galopperen, maar dan moet ik wel een rijmaatje hebben en door mijn werk ben ik vaak pas 's avonds op stal. We hebben het bos naast de deur, dus da's alvast geen probleem meer.