Ze pakte het rijden heel goed op en al snel reed ik los in de bak. Helaas door domme fout van eigenaar die twee penny meiden er op lieten rijden, en er af vielen kon ik toen opnieuw beginnen.
Na grondwerk herpakten we ons weer en gingen we weer rijden. Tot aan de zomervakantie ging het eigenlijk steeds beter en reden we ongeveer 2x per week 20 min. (begon zelfs te overwegen haar te kopen.. maar na veel gesprekken met mijn vriend toch besloten niet te doen studie, tijd, geld... ) Toen ging ik op vakantie en na mij de gene die mij altijd helpt en zodoende had ik 5 weken niet gereden. In die tussen periode ging het longeren 1x totaal mis, ze schrok, draaide om en ik kon het touw niet meer vast houden en heeft ze toen paar rondes met een touw achter zich aan gegaloppeerd. Toen ik na onze vakantie er weer op stapte schoot ze er constant van door. Ze had echt paniek. Na nog paar x geprobeerd te hebben merkte dat ik ook steeds meer angst kreeg en ik bijna op het punt stond om te zeggen dat ik wou stoppen met haar. Ik ging filmpjes terug kijken en dacht echt, waaaaarom? het ging zo goed. Ik ben weer grondwerk met haar gaan doen en dit was weer zo fijn. Ze werd weer ontspannen in de bak en ze luisterde zo goed naar mij. Ik besloot er weer op te willen en ik ben nu super blij met dat besluit. Het gaat steeds beter en ze vertoond steeds minder vlucht gedrag. Ik rij nog wel aan de longe voor mijn eigen (psychische) veiligheid.
Gister reed ik lekker voorwaarts en ik klakte met mijn stem en toen rolden we zo in de linker galop voor het eerst. Dit ging verbazingwekkend goed en rustig en hebben het toen ook op de rechterhand geprobeerd. Die begon ''iets' sneller maar al gauw werd die ook rustiger.
Hierbij aantal foto's en een filmpje en ja er moet nog hoop gebeuren.. maar ik ben echt blij dat het vertrouwen weer terug is van beide kanten.
- mijn linker been moet stiller. Ik heb een lichamelijke beperking en ik train sinds kort weer bij de fysio om mijn linker been weer stabieler te krijgen.
- mijn armen meer gebogen, handen recht op en contact houden
- in galop meer zitten en mijn buitenhand laag houden!
- soms wat minder ver uit het zadel komen in draf.
Graag hoor ik reacties van jullie. Ik sta open voor commentaar, mits onderbouwt zodat ik er echt wat aan heb!
Filmpje:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Brand los