Sinds december rij en verzorg ik een nprs. Ze is nu 4 jaar en sinds maart onder zadel. Ze was ontzettend mager, harig en slap voordat ik met haar aan de slag ging omdat er eigenlijk nooit wat met haar gedaan was.
Inmiddels is ze enorm aangesterkt, opgeknapt en weer vol energie. Met rijden gaat het opzich goed; ze heeft nog steeds geen stap verkeerd gedaan sinds de eerste x dat ik erop ben gaan rijden.
Punt waar ik nu een beetje tegen aan loop nu is het.volgende; in stap is ze erg ontspannen, heeft ze een mooi voorwaarts tempo en loopt ze daardoor ookal wat nagevelijk. In draf is dit echter ver te zoeken; ze loopt dan 'te' voorwaarts en met hoofd in de lucht. Ik denk zelf dat dit nog een kwestie van balans is, maar hoe kijken jullie hier tegen aan? Help ik haar het meeste door veel rechtuit te gaan of toch wat meer beginnen met overgangen/ figuren? Ik probeerde laatst om, zodra ze weer gespannen begon te draven haar terug te nemen naar de stap, ontspanning weer op te zoeken en dan weer rustig paar pasjes draven. Maar ze is natuurlijk nog erg jong en ik wil rustig met haar aan doen. Ik rij haar nu ongeveer 3x in de week een half uur, rest van de tijd staat ze in de weide.
Ik heb overigens les, maar mijn instructrice kon een tijdje niet eniik ben ook wel benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken!
Alvast bedankt!
Ps; naar buiten gaan om lange stukken te gaan stappen en draven kan helaas niet; de ongeving is er niet echt naar en ik heb daarnaast niemand die de eerste keren met me mee kan te paard
Haar classroom is besloten, maar zo nu en dan geeft ze filmpjes vrij.