middendraf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 10:12

Hallo,
Ik had een vraagje, misschien dat jullie wat tips hebben.

Wanneer ik ga handveranderen in middendraf, valt mijn paard na een paar passen in gallop.
Ik heb haar al eens wat korter in de hand genomen maar dan gooit ze de middendraf er niet uit..

Wie heeft tips om haar gewoon in de middendraf te laten lopen inplaats van dat ze in gallop aanspringt?

Groetjes!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:43

Opbouwen, kleine pasjes schakelen beginnen met 2 passen middendraf en weer terug nemen, weer een paar passen middendraf en weer terug nemen, en zo steeds meer passen middendraf rijden tot je hem in 1 keer kan rijden. ook de middendraf opbouwen niet ineens bam vooruit sjeezen, maar steeds wat meer naar voren.
Succes :)

Nynke_Mandy

Re: middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:44

Veel schakelen, kleine stukjes middendraf, echt maar 3 passen oid en dan weer terug. Dat steeds meer opbouwen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:11

Dank jullie voor de tips. Ik ga vanavond in de les er weer mee bezig :)

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:18

Halve ophoudingen. In galop vallen gebeurt omdat de kracht vanuit de achterbenen nog niet genoeg is. Zeker zoals de anderen zeiden, kortere stukjes. Je teugelvoering is hierbij belangrijk, dit mag niet constant meer druk zijn, maar op het moment dat het voelt alsof je paard gaat 'vallen' (voordat ie in galop aanspringt dus) direct een ophouding en dan weer los. Paard moet op eigen benen netjes kunnen schakelen.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:36

Inderdaad veel schakelen. Begin met 2 passen dan weer terug 2 passen arbeidsdraf en dat weer verruimen. Steeds verder uitbouwen. Zo maak je je paard sterker.