Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Remark schreef:Dat is een goed plan, dat ik daar zelf niet op gekomen ben!
Ik heb alleen heel weinig verstand van welke afstand er tussen de balken moet liggen, weet jij dat toevallig?
Remark schreef:Hallo,
Sinds een tijdje rijd ik wedstrijden met mijn bijrijdpony Donna.
Donna is een hele leuke New Forest merrie van 155 en helaas is ze iets overbouwd.
Ik heb eigenlijk bijna altijd een 5 of 6 voor voor mijn middenstap omdat zij niet genoeg overstapt met haar achterbenen. Ik denk dat dit komt doordat ze wat overbouwd is en daardoor moeilijker haar achterhand eronder kan zetten.
Nu rijd ik in stap veel tempowisselingen om haar stap te verbeteren maar ik merk eigenlijk weinig verschil. Daarnaast zijn de tempowisselingen in stap vrij klein en krijg ik deze niet groter. Of dit normaal is in stap of dat dat aan donna/mij ligt weet ik eigenlijk niet.
Is er iemand die tips heeft en mij kan helpen?
Groetjes

c_alsemgeest schreef:Stap is een van de moeilijkste gangen om wat aan te verbeteren, vooral vanaf Internet
Maar wat altijd heel belangrijk is voor en vloeiende ruime middenstap: ruimte geven, contact houden, actief houden en zelf balans houden (ga niet zitten 'douwen')
dan hoefde ik niet eens kort te pakken of aan te drijven haha