Otello @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Otello @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:18

Otello is een 4 jarige Groninger ruin, zijn vader is Orbaldo ll.
Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en ik rij hem nu verder door.
Ik heb zo nu en dan privés les en wekelijks club les.
We zijn ontzettend vooruit gegaan, al ging het vandaag niet zo goed.
Ben vorige week van me andere paard gevallen met me stuitje op het asfalt het zal je dus wellicht opvallen dat ik niet goed in me zadel zit.
[RIJ-ITP] Otje voor het eerst rijdend op bokt.
Dit was ons vorige topic.

Afbeelding
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14

Wat mijn vooral opvalt is:
Teugels korter
handen dichter bij elkaar
Hakken meer uitdrukken
benen lang maken
en uiteraard op me kont zitten maar dat ging dus ff niet.

[ITP] Mooie knappe Otello.
En zo ziet hij er uit zonder zadel.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:27

Mooi paard. Je zegt inderdaad al vele tips voor jezelf. Wat ik ook wel een goede vind is vooral je handen dragen en dus iets naar voren brengen. Daarbij inderdaad de teugels dan iets korter en rechtop zitten (in galop) dan zal t hele plaatje ook nog beter zijn en de aanleuning ook wat beter worden.
Foto 1 loopt hij te vlak rond en diep.
Verder lekker door oefenen!

&wat ligt er in je bak??

koetjeboe

Re: Otello @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:30

Ik denk dat als ik de teugels korter heb ik ze automatisch al meer ga dragen. Zat ook echt niet lekker nu. Had er ook wel mee te maken

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:30

Leuk dier! Mij stoort vooral je handen, welke je flink vastzet door ze zo te plaatsen. Bij elkaar, naar voren en omhoog. Mag ook best wat langer en lager, maar dat is mijn mening!

Lekker beschutte bak heb je!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:33

Vast zetten doe ik niet hoor dat lijkt idd wel zo. Maar hij is erg gevoelig in de mond. Als ik me handen vast zet komt hij de lucht in. En gaat hij flink in opstand. Maar moet wel wat met die handen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:34

Ja, lekker mee gaan oefenen. Het is een krachtig dier zo te zien, mooi hoor!

Rogier2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:35

je kan toch je paard naar beneden vragen door je handen opzij te plaatsen en omhoog.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:36

Start kaart is aangevraagd. Dus nu gaan we echt flink aan de bak.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:37

Rogier2009 schreef:
je kan toch je paard naar beneden vragen door je handen opzij te plaatsen en omhoog.

Ja en dat is een hele verkeerde, dwingende manier.

Je ziet hier het paard in die houding lopen omdat je handen zo laag staan. Als je zonder teugeldruk zou rijden dan zou het er veel vriendelijker uit zien.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:38

Lekker voorwaarts neerwaarts rijden met de juiste houding, dan komt dat vanzelf!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:38

Rogier2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:40

ik zeg ook niet dat je moet trekken/dwingen. miss een goede warming up kan helpen

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:40

"als t goed is"zodra jij je handen naar voren en wat omhoog plaatst en van "achter naar voor" rijd gaat je paard zelf de ontspanning opzoeken. tuurlijk kan je wel iets vragen van de voorkant indien nodig.
Maar vaak als je je handen opzij gaat zetten dan zet je je schouders vast. waardoor je vaak te veel in de mond zit.

Ga gewoon lekker oefenen. T is een zeer gaaf paard! en nog jong om lekker te leren. Gaat goed komen!

koetjeboe schreef:

leuk! ben zeer benieuwd!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:43

MarlindeRooz schreef:
Rogier2009 schreef:

Ja en dat is een hele verkeerde, dwingende manier.

Je ziet hier het paard in die houding lopen omdat je handen zo laag staan. Als je zonder teugeldruk zou rijden dan zou het er veel vriendelijker uit zien.

Maar wat is er zo verkeerd hier aan de houding van me paard. Ik zie enkele stap fotos waar hij wat diep loopt. Daarbij rij ik zonder al te veel druk op me teugels. Want dit paard heeft een ernstig gebits probleem. Als ik druk op de teugels leg dan laat hij me echt wel weten dat hij dat niet fijn vind.

Rogier2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:48

nee het ziet er verder prima uit de draf en stap foto's zeker. in de galop alleen was er toch wat spanning?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:54

Ja dat klopt. Ik had auw aan me kont. Dus kon niet zitten. Wilde niet zo als anders.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:56

Mooi paard!
Wat mij het meeste opvalt is dat je regelmatig scheef zit en je handen ook scheef staan.
Op de meeste foto's staan je handen erg laag maar ook niet naast elkaar maar scheef.
Op de galopsfoto's kun je vooral ook duidelijk zien dat jij scheef zit.
Op de laatste foto hangt je buitenteugel in een boogje en heb je je binnenteugel strak. Je hangt hier zelf ook echt naar binnen. Dit lijkt me juist het omgekeerde van wat je hulpen moeten zijn.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 21:09

Die handen schreef dat klopt wel ja. Volgende keer meer op letten. En dat schreef zitten kwam nu vooral omdat ik niet kon zitten in het zadel. Normaal doe ik dat volgens mij niet.

nog even me oude topic bekeken daar zit ik wel recht. Denk dst het kwam omdat ik nogal ongemakkelijk zat. Die ongelijke teugels zie ik daar nu ook weer.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:19

Knap dier :j
Het eerste wat ik dacht was of het zadel wel fijn is voor jou? Is het niet een (halve) inch te klein? :) Lijkt wel of je naar voren wordt gedrukt.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 04:32

Het zadel is idd ook niet helemaal ideaal. Het kan voor mij net. Maarja otje is vol in de groei. En dit is een wintec en past hem goed. Als hij is uitgegroeit gaan we ook kijken naar iets anders.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:25

Wow, wat een paard al!!! <3 Daar zit een berg potentie in, en een heleboel kracht teveel om nu al heel keurig te lopen, laat hem iets meer los van voren,en probeer hem iets 'speelser' te rijden, dat je wat naar voren meezit, vind ik geen enkel probleem, zeker in de galop zet hij daardoor zijn achterbeen lekker onder. Gewoon fijn verder rijden en veel slangevoltes rijden, en geniet er eens van, lachen mag he ;) , je zult zien dat hij ook meer zal ontspannen als ie voelt dat jij blij bent, Gronigers zijn gevoelige paarden.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:07

koetjeboe schreef:
Die handen schreef dat klopt wel ja. Volgende keer meer op letten. En dat schreef zitten kwam nu vooral omdat ik niet kon zitten in het zadel. Normaal doe ik dat volgens mij niet.

nog even me oude topic bekeken daar zit ik wel recht. Denk dst het kwam omdat ik nogal ongemakkelijk zat. Die ongelijke teugels zie ik daar nu ook weer.

Ik zag ook het oude topic nu...Ik vind je daar over het algemeen veel beter zitten en je handhouding is daar ook stukken netter. Paard loopt daar ook beter vind ik.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:12

koetjeboe schreef:
Maar wat is er zo verkeerd hier aan de houding van me paard. Ik zie enkele stap fotos waar hij wat diep loopt. Daarbij rij ik zonder al te veel druk op me teugels. Want dit paard heeft een ernstig gebits probleem. Als ik druk op de teugels leg dan laat hij me echt wel weten dat hij dat niet fijn vind.

Hij loopt op bijna alle foto's achter de loodlijn, in stap inderdaad extreem, maar ik zie bijna geen foto's waarop hij met de neus er wat meer uit loopt. Iets wat zeker in het begin erg belangrijk is voor ontspanning en correct van achter naar voor lopen.

Ik vind het een knap paard en hij ziet er braaf uit! Is de galop aan de longe wel bevestigd en ontspannen? Dan zou ik hem onder het zadel nog even laten, want dat ziet er niet echt fijn uit. Jijzelf valt helemaal voorover en je handen zet je wijd op je been, paard komt er tegenin en is niet ontspannen. Wellicht gaat het buiten op een lang recht stuk beter?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 12:52

Jasmijn159 schreef:
koetjeboe schreef:

Hij loopt op bijna alle foto's achter de loodlijn, in stap inderdaad extreem, maar ik zie bijna geen foto's waarop hij met de neus er wat meer uit loopt. Iets wat zeker in het begin erg belangrijk is voor ontspanning en correct van achter naar voor lopen.

Ik vind het een knap paard en hij ziet er braaf uit! Is de galop aan de longe wel bevestigd en ontspannen? Dan zou ik hem onder het zadel nog even laten, want dat ziet er niet echt fijn uit. Jijzelf valt helemaal voorover en je handen zet je wijd op je been, paard komt er tegenin en is niet ontspannen. Wellicht gaat het buiten op een lang recht stuk beter?

Weet niet of je mijn begin post hebt geleden. Maar ik val niet naar voren ik zit bewust naar voren. Me kont is bont en blauw door de val van een ander paard.

verder laat ik heb bewust niet te veel met de neus er uitlopen omdat hij de nijging heeft zich op de krullen. Dan heb ik liever dat hij wat te diep loopt.

Verder galopeerd hij prima hoor alleen doordat ik niet kon zitten. Wilde die galop helemaal niet.

verder zet ik me handen niet vast. Alleen me teugels zijn veel te lang steeds. En om contact te houden hou me handen steeds dichter bij me lijf.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 13:12

freeride schreef:
Wow, wat een paard al!!! <3 Daar zit een berg potentie in, en een heleboel kracht teveel om nu al heel keurig te lopen, laat hem iets meer los van voren,en probeer hem iets 'speelser' te rijden, dat je wat naar voren meezit, vind ik geen enkel probleem, zeker in de galop zet hij daardoor zijn achterbeen lekker onder. Gewoon fijn verder rijden en veel slangevoltes rijden, en geniet er eens van, lachen mag he ;) , je zult zien dat hij ook meer zal ontspannen als ie voelt dat jij blijer bent, Gronigers zijn gevoelige paarden.

Ik rij nu heel veel voltes en andere figuren. Ook omdat hij nogal flegmatie is en de concentratie anders zo weg is bij hem. normaal rij ik hem vooral veel laag en rond. Omdat hij zich snel opkrult en dan niks met zijn rug doet. Nu begin ik net met iets meer oppakken. Maar het eerste deel van de les rij ik hem heel laag en rij ik veel wendingen. Pas als ik merk dat hij los en ontspannen is. Pak ik hem wat op. Weet niet of dat helemaal de methode is die de meeste mensen gebruiken. Maar bij ons werkt het goed. Het cis toch Lastig met hem. Hij heeft een schreef hoofd en merk dat hij daardoor soms wat meer moeite heeft aan een kant. Dus be besteden heel veel tijd aan het loswerken.

verder kijk ik nooit zo vrolijk. Maar was nu wat gespannen. Zat niet lekker maar wilde toch leuk op de foto