Annelette @ Work in Progress

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monikasweety

Annelette @ Work in Progress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 19:10

Even een klein profiel over Annelette

Naam: Annelette
Roepnaam: Anne
Leeftijd 9 jaar
Vader: Broere Obelisk
Moeders vader: Glennridge
Niveau: B

Annelette is nu 2 jaar onder het zadel.
Na veel pech gehad te hebben het afgelopen jaar, en helaas 5 keer van stal veranderd te zijn.
Hebben we nu dan echt ons perfecte plekje gevonden.
Anne zit heerlijk in haar vel, en ik voel me helemaal thuis.
Dus perfect!

Wekelijks krijgen we les, en we gaan echt met sprongen vooruit.
Daarom besloten om aankomende zondag weer op wedstrijd te gaan met mijn topper.
Volgens onze instructrice kunnen we met gemak een L1 proef starten.

Maar ons niveau is (vind ik) nog B
We pakken wel het wijken mee, en sinds kort zijn we rustig bezig met schouderbinnen en achterwaarts.

Tips zijn altijd van harte welkom, mits deze uiteraard op een normale manier gegeven worden.

Mijn aandachtspunten zijn nog steeds mijn houding, mijn handen, recht vooruit kijken en mijn voeten.
De aandachtspunten van Anne zijn voornamelijk actief rijden, meer opwaards lopen, en der neusje er meer uitrijden. (ze kruipt nog geregeld achter de teugel).

Foto's staan door elkaar heen

Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken blijft een aandachtspuntje voor ons, Anne gaat hier duidelijk achter de teugel lopen, en vind het moeilijk om echt haar hals te laten zakken
Afbeelding

(oppakken na het halsstrekken)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar mooie (en humoristische afsluiters)

Afbeelding

Afbeelding

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 08:27

Niemand die nuttige tips of commentaar heeft?

Kaaaren

Re: Annelette @ Work in Progress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:32

ziet er goed uit :) fijn paardje volgens mij.
Aandachtspunten geef je zelf al. Veel tempowisselingen rijden wanneer ze naar beneden duikt of op krult.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:36

Ik vind het een erg leuk paard om te zien! Annelette ziet er lekker los in het lijf uit en je rijdt haar vriendelijk, B-wedstrijden lijken mij geen probleem voor jullie. In de eerste en laatste foto's is ze wat laag ingesteld, ik vind dit goed om mee los te rijden maar ik zou haar wat meer opgerichter willen zien voor het echte werk zoals te zien op de middelste foto's. Eigenlijk dus dezelfde aandachtspunten als die jij benoemt, ga zo door!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:43

Wat een leuk paard! Je hebt haar lekker aan het lopen! Zo te zien is ze vrij groot? Lastig om echt bij elkaar te rijden lijkt me! Verder vind ik jou handhouding heel prettig om te zien juist! En je voeten storen mij ook niet!

Verder kruipt ze er inderdaad hier en daar wat achter, maar dat punt geef je zelf ook aan door haar wat meer opwaarts en voorwaarts te rijden! Succes!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:50

Hoi Melanie,
Je hebt haar nu wel echt goed voor elkaar he! Natuurlijk zijn er dingetjes die je kunt verbeteren maar het ziet er echt superfijn uit. De enige tip die ik je wil geven is borst vooruit en schouders wat meer naar achter. Iets trotser zegmaar. Op sommige foto's duik je iets in elkaar en als je dan gaat doorzitten hang je iets naar achter. Ik denk dat als je je borstkast groot maakt je hier geen tot weinig last meer van hebt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:09

Fijn beeld en volgens mij zul je met haar snel de B uit zijn :)
Je zou je handen iets hoger kunnen dragen om meer oprichting te vragen, maar verder ziet het er al heel fijn en netjes uit op de enkele puntjes na die je zelf aangaf.
Wat lijkt het een fijne actieve merrie. Veel suc6 nog met jullie debuut +:)+

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:15

LEUK paard _/-\o_

Het achter de loodlijn kruipen is in mijn mening een "fijn" probleem om te hebben.
Probeer knopjes te ontwikkelen waarmee je haar houding kan verbeteren.
Houd daarbij de achterkant goed actief, dat is de basis bij alles.

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:28

Vind dat er achter kruipen helemaal geen storend beeld. Juist goed voor een dier als hij vrijwillig zo zijn rug gebruikt en de achterhand meetrekt. Gemiddelde paard op bokt kan deze houding wel gebruiken om zo los te komen in de rug en halshouding :D

Dier loopt netjes! Maar zo nu en dan wat meer bergop voor de afwisseling is inderdaad wel een goed iets :j

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:03

Leuk paard! en je rijd haar ook netjes!
Ik vind je houding wel heel netjes hoor, oke hier en daar de puntjes op de i, maar ach dat komt wel.
Haar hoofd-hals houding vind ik persoonlijk prettig om te zien, zodra ze sterker wordt komt ze vanzelf steeds meer omhoog van voren en dan door deze basis zal ze dan ook haar rug blijven gebruiken.
Inderdaad veel tempowisselingen en actie is reactie, tot waar ze het aanbied zeg maar. Klein wegdraven op klein been, groot op groot been enz.
Veel succes!!

HannahEvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:58

Mooi paard! Ze loopt lekker los en ziet er ontspannen uit. Probeer wel wat meer voor je uit te kijken ipv naar je knappe paard ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:54

Je hebt je paard goed aan het lopen.
En zie dingen bij jouw die ik ook doe. Zoals kijken of die achterhand wel goed gaat. Hihihihi.

Het achter de loodlijn duiken kan ook nog te maken hebben met niet genoeg kracht hebben. Dan is het gewoon een kwestie van tijd. Is dit niet het geval dan kun je het oplossen door heel veel tempowisselingen te gaan rijden. Ook tijdens het halsstrekken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:30

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)