graag hulp/advies/verwijzing??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

4kids

graag hulp/advies/verwijzing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:19

Ik heb een vraag om eigenlijk maar gelijk met de deur in huis te vallen zeg maar :)
Ik ben 32 en geboren op de manege van paps en mams in Hoek van Holland veel in de paarden gedaan en nog!
Alleen nu ben ik in mn 3e zwangerschap in 2008 erg ziek geweest en het bijna niet overleefd was verlamd kon niet meer zelfstandig ademhalen enz enz maar goed ben er bovenop! (zo goed als)
ik werk 3 dagen op een fok/springstal en wil weer beginnen met rijden! (bedoel echt rijden) buitenritjes niet meetellen)
en een orun opleiding! kort gezegd een TOEKOMST na alle slechte gebeurtenissen!
door mijn ziekte zijn al mijn zenuwen beschadigd en moest ik alles op nieuw leren (praten,lopen,handen,benen gebruiken eigenlijk alles zoals een baby ooit begon maar dan met een volwassen karakter en denkwijze) http://www.spierziekten.nl/overzicht/gu ... hijnselen/ (een link bij intresse)
nu weet ik alles wel in mn hoofd wel (vroeger Z gesprongen) en ik wil ook echt alles zo weer doen maaar HET LUKT NIET!!! ik ben de coordinatie handen benen zit evenwicht alles kwijt! en om nou zo op een jong paard te stappen lijkt me geen goed plan!
En al helemaal geen visite kaartje!
Omdat ik mijn eigen paard vorig jaar na mn 4 e kind heb verkocht kan ik nu niet veel trainen op mn gemak en ik durf er niet de jonge of hoog opgeleide paarden voor te gebruiken. (heb wel de zorg voor 4 kids) en als mij wat gebeurd sta ik mooi voor het blok (ben alleenstaande moeder) dus kan ik niks)
Een heel lang verhaal allemaal! maar mijn vraag komt neer op of jullie mij kunnen helpen mn evenwicht/suplesse/controle/ en vooral mn zelfvertrouwen in het rijden terug te krijgen eigenlijk DE BASSIS op nieuw erop zetten!(ja ja moet ik zelf doen weet ik) zodat ik niet het allerliefste in mn leven hoef te stoppen en dat is werken met paarden.
Anouk heeft een tijdje onze pony s gedaan en vertelde altijd met veel liefde en vertrouwen over Capriole en vind dat ze ook voor een manege ruiter buitengewoon goed rijd! zelf heb ik op veel stallen gelopen/gewerkt gereden enz maar weet dat ik waarschijnlijk bij een standaard manege niet hoef aan te kloppen! wel heb ik een mega braaf en ervaren paard nodig die dit gaat accepteren op zijn rug en waar ik ook (liefst buiten de lessen/hulp om ) ook op kan blijven oefenen met wat ik mee krijg vanuit mn "instructrice" ik heb heel internet afgedenderd en kom eigenlijk veel tegen maar bijna alles voor kids of helemaal startende ruiters! en dan loop ik vast want ik weet wat mijn probleem is!! en waar aan gewerkt moet worden!ik heb er een aantal gebeld en die adviseren voltige lessen of prive en idd dat is het beste denk ik ook. nu zou ik eventueel een paard van mn vriendin kunnen gebruiken ( denk wel dat ze dit netjes voor me doet het paard) dus bij deze doe ik eigenlijk een oproep aan iedereen die me op welke manier dan ook verder kan helpen!! namen van stal die hier wat mee kan iemand die ik kan inhuren voor les een manege waar ik heen kan of tips hier waar ik alvast mee kan beginnen! als je ook maar denkt dat ik er wat aan heb hoor ik het graag!!
Lessen wil ik ook best voor betalen tis geen oproep om gratis verder te komen en wil er ook best wat voor doen! bijv een stukje verder ervoor qua afstand of misschien zelfs een week blijven of iets in die geest (hou wel rekening dat ik dus de zorg voor 4 kids heb en daar het nodige voor moet regelen qua oppas of logeren )

Veel mensen zeggen: ga gewoon weer rijden komt goeddd je moet voelen enz enz .. allemaal lief bedoeld en dat deed ik ook maar ik merk gewoon dat niks meer klopt en als ik bijv denk dat ik mn handen voor elkaar heb is het weer zwaar problematisch met mn beneb bijv en merk ik zelf bepaalde dinmgen weer niet goed.
daarbij komt dat veel mensen die ik zelf kan vragen een best hoge verwachting hebben en ik juist daardoor het "voor schut gevoel krijg of dat ik me zelf vind falen terwijl ik donders goed weet dat ik het niet eens hoef te proberen want ik moet beginnen op bladzijde 1 van het boek en niet ergens waar ik ooit gelezen heb want dat was 13 jaar terug!!
Sorry als ik veel fouten maak maar heb momenteel nie anders dan een tablet waar ik zelf niks van snap dus typ ik aan een stuk door en sommige leestekens staan er tussen hihi (cursus typen na mn bassis paardrijden) neej alle gekheid bij elkaar dit is echt een serieuse oproep!!!!!

LIEFSTTTT in de buurt van Enschede of 25 km in omgeving
ik ben zelf erg flexibel en kan me makkelijk aan iemand aanpassen!
paard is eventueel beschikbaar alleen denk ik niet dat ze vaak van huis mag en ook vind het paard alles wat van huis is mega spannend!
best veel info maar mocht je meer willen weten echt vraag het me maar en zal eerlijk antwoorden!
Alvast heeeel erg edankt voor het meelezen en denken! en ik hoop dat er iemand is die me wil en kan helpen! _/-\o_ amen :D

Marjo89

Re: graag hulp/advies/verwijzing??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:42

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:22

Je zou manege het Roessingh eens kunnen benaderen. Daar hebben ze enorm veel kennis op het gebied van revalideren en weer gaan rijden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:29

Wat knap van je dat je van zo ver gekomen bent en nu toch weer de draad in je leven oppakt!
Er zijn van die paardrij simulators die je begin zouden kunnen helpen. Ik ben alleen de naam even kwijt.
En misschien veel zitlessen zonder zadel? Helemaal terug naar de basis. Het is absoluut geen schande en zeker niet in jouw toestand!

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 00:09

Dank je voor jullie tips al zo snel ! Tuurlijk dat ik daar niet eerder aan heb gedacht het roesingh haha wat logisch en die zitlessen idd had ik ook aan gedacht maar waar? Kwam zit competie tegen en longeer lessen voor Kids maar verser niet echt! En omdat ik op de manege ben opgegroeid kan ik me niet meer herinneren hoe ik ooit m'n zit bevestigd heb bij me zelf (wss zoals alle Kids een natuurlijk reflex op een paard) want bijna alle Kids zitten gelijk mooi op hun pony dus kan dat dan bij elke reguliere manege? Heb wel bepaalde voorkeuren hoor maar roessing lijkt me een goeie set ivm hun ervaring en kundigheid. Ben super blij dat er mensen mee denken! En idd m'n passie wil ik graag voor werken en die "schaamte" is denk ik iets van mezelf zo veel ooit gedaan en nu terug bij 0 maar goed liever dat dan verkeerde dingen leren en een paard storen en verpesten! Komt vast goed! Mochten er meer ideeën zijn alles is welkom hoor mochten ze bijv een wachtlijst hebben of iets dergelijks dank zover toppers!! Misschien een idee voor de toekomst als ik wat voor mezelf wil want ik zoek al dagen maar vinden kon ik niet echt wat ik zocht! Equivici ken ik idd wel daar deed m'n dochter een tijdje scooby bijrijden kan ik ook wel is informeren mocht het roessingh niks kunnen. Ben echt blij dat ik toch dit bericht heb gepost!!zo zie je maar dat je samen meer weet dan alleen!!

Gaby89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:32

Het klinkt alsof je wel baat hebt bij een gehandicapten manege.http://www.verenigingfpg.nl
Zij kunnen je op een veilige manier weer vertrouwt maken met het paardrijden. Ik weet niet hoe het bij de anderen maneges is maar waar ik rijd, de Prins Willem Alexander manege rijden ook veel volwassenen en op elk niveau.