in de bak af en toe achter struikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

in de bak af en toe achter struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 14:45

Mijn 14 jarige merrie is na een tijdje rust en buitenritjes ook weer bezig met dressuur in de bak. Ze heeft niet zo n sterke achterhand. Het valt me op dat ze af en toe struikelt en altijd achter. Ook alleen in de bak, niet met buitenritten. Ze struikelt met een uur dressuur in de bak ongeveer 2 a 3x achter. Niet heel erg maar ik maak me toch een beetje zorgen. Kan dit te maken hebben met de achterhand en moet ik oefeningen gaan doen of moet ik aan artrose denken? Ze is absoluut niet kreupel en heel ruim en regelmatig. Het zadel past goed en ze staat op ijzers. Ze heeft een lichte karperrug. Weet niet of dit er verder mee te maken kan hebben maar weet dat ze niet zo n sterke achterhand heeft en vooral niet als ze weinig gereden wordt. Voor struikelt ze vrijwel nooit.

Graag advies

PanamaD

Re: in de bak af en toe achter struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:47

Ik denk zelf dat je haar actiever moet gaan rijden. Tempo wellicht iets opvoeren, tempo wisselingen, balkes, veel figuren. Doe je dit al?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 15:14

Nee nog niet echt. Het struikelen is vaak in een hoek als ze terug valt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:16

Daar heb je dan het probleem, tempo neemt terug waardoor ze der achterhand gewoon weg een beetje vergeet! Actiever rijden zal zeker helpen :)

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 15:18

Maar k hoef niet aan artrose te denken? Ze doet het buiten nooit! Loopt verder ook helemaal rad

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 15:19

Aan de longeerlijn doet ze het ook wel eens. Met pessoa

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:25

Nee dat denk ik niet. Als je eerst probeert haar actiever te rijden en dan kijken hoe ze het doet. Blijftt ze struikelen kan je altijd de da te hulp vragen.