hey bokkers, ik rijd op een groot paard van 1.75 en ik vind het lastig om te blijven zitten in het zadel tijdens de galop. Hij gooit best hoog op en ik verlies steeds bijna mijn beugels (terwijl die toch echt niet te lang zijn) en dat zou over zijn als het me beter lukt om te blijven zitten in het zadel, dus zijn er tips om bij een groot paard makkelijker te blijven zitten in de galop?
Proberen goed je benen lang te maken, en laag door je buik gaan ademen. Probeer je eens te concentreren op je voeten, doormiddel dat je gelijke steun op je beugels zoekt. Alsof je ze de grond in wil trappen. Waarschijnlijk is bij jou balans het probleem, en door je hier op te concentreren wordt je bewust op je zit. Wat je ook kan proberen is dat iemand het paard aan de longe neemt en dat jij dan lekker kan gaan zitten en vooral ontspannen!! Ontspanning is de sleutel naar fijn en goed blijven zitten! Succes!
Zorgen dan je ontspannen mee kan gaan met zijn beweging. Loopt hij goed over de rug? Dat kan ook nog wel een hoop uitmaken. Als die van mij niet lekker over de rug loopt en ik ga galopperen "stuiter " ik als het waren. Maar als hij ontspannen is en ik ook ontspannen ben dan kan ik hem veel beter uit zitten.