op mijn zit rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

I_am_Maxime

op mijn zit rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 18:09

heyy bokkers,
ik rijd nu op een groot paard van 1.75 en ik kom van een kleine pony. Ik heb een vraag want op dit paard moet ik veel op mijn zit rijden want als ik teveel met mijn teugels knoei gaat hij trekken. En het lukt me opzich best wel maar ik vroeg me af of er nog tips zijn?

troi

Re: op mijn zit rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:14

Veel op zit en weinig op teugel is toch juist goed?
Mijn tip is om te leren van dit paard en je pony ook zo te gaan rijden..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:16

Zo te horen kan dit paard je prima les geven in wat goed is, en wat niet. Luister naar je paard :j

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:20

idd naar wat je voelt luisteren is hier de besteeee tip ik ben een gevoels ruiter en rij ok heel veel op mn zit vooral het terug rijden en sturen doe ik op mn zit... wat helpt "zonder zadel rijden"

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:24

uitblazen :) (vanuit je buik). Zo komt je ademhaling en dus ook je zwaartepunt wat lager te zitten. Hierdoor kun je makkelijker voelen en handelen vanuit je zit en niet krampachtig te worden in je bovenlijf doordat je evenwicht moet houden.
Stuur maar een pbtje als je nog vragen hebt :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:01

Niet teveel met je teugels knoeien en heel blij zijn dat je paard makkelijk op je zit te rijden is :D

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:55

Juist goed dat je zo leert beter op je zit te rijden. Natuurlijk hoef je niet te pikken dat als jij je teugels op constante druk hebt dat hij er tegen in gaat, maar als dat verder geen probleem is, geen probleem van maken :D

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:38

Heb je wel eens zit les op dit paard gehad?

Ik heb het op mijne gehad, wat ik in meerdere opzichten leerzaam vond.

Had door mijn vorige paard die nogal veel streken leverde moeite met mijn paard onder het rijden vertrouwen.

Ik heb zit les gehad. Ik dacht goed te kunnen zitten, maar dat bleek aardig minder te zijn dan gedacht.

Met zit les gaat het dus puur om het zitten. Je kan een paard alleen goed op zit rijden als je ook echt goed kan zitten. Ook leer je er van de teugels af te blijven.