Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babootje schreef:xSmilla schreef:Dankjewe voor de tip Babootje! Ik zal er is aan gaan werken, en dan net zo lang op de volte blijven totdat ze rustig is?
Ja tot je ze terug onder controle hebt (zonder dat je eraan hoeft te trekken). Op de volte kunnen ze zich niet zo sterk maken.
Maartss schreef:Hoi! Je kunt ook proberen om hem heel rustig terug te zetten. Dus dat je eigenlijk wanneer je terug gaat naar de draf hem in een heeele rustige galop zet. En hem eigenlijk als het ware terug laat vallen naar de draf. Verder inderdaad de volte op
Citaat:Citaat:Ja tot je ze terug onder controle hebt (zonder dat je eraan hoeft te trekken). Op de volte kunnen ze zich niet zo sterk maken.
Dat ben ik niet met je eens. Ook op een volte kunnen ze zich sterk maken. Spreek uit eigen ervaring.
Jasmijn159 schreef:Nogmaals.. hoe bereid jij je overgang voor? Wat doe je met je zit, je benen, je handen?
xSmilla schreef:Jasmijn159 schreef:Nogmaals.. hoe bereid jij je overgang voor? Wat doe je met je zit, je benen, je handen?
Ik neem haar eerst wat terug in tempo, dan vang ik haar op met mijn handen en tegelijkertijd met beendruk en ga ik iets dieper zitten, en af en toe zet ik haar op een volte zodat ze niet zo erg kan doordenderen..
xSmilla schreef:Jasmijn159 schreef:Nogmaals.. hoe bereid jij je overgang voor? Wat doe je met je zit, je benen, je handen?
Ik neem haar eerst wat terug in tempo, dan vang ik haar op met mijn handen en tegelijkertijd met beendruk en ga ik iets dieper zitten, en af en toe zet ik haar op een volte zodat ze niet zo erg kan doordenderen..
Jasmijn159 schreef:Probeer eens je galop nog verder terug te rijden, dus steeds langzamer galopperen, volte verkleinen. En dan op een stemcommando (wat je bvb ook gebruikt met longeren) de overgang naar stap maken. Paard netjes belonen elke keer als die gaat stappen. Zo kun je elke keer de tijd tussen galop en stap verkorten en zal je paard leren extra terug te komen na de galop.
Ligt je zadel goed? Paard recent nog bij de tandarts geweest?