Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Weidebloem schreef:bliver schreef:Als je je hand recht op hebt kan je beter in de richting van de mond mee veren.
zo heb ik het ook begrepen. Met je polsen kan je dan beter mee in de beweging.
xxCYNNxx schreef:Je kunt idd meer mee bewegen vanuit je polsen...en met piano handen heb je ook meer spanning op je onderarm spieren.
Let er maar eens op. Ik heb ook snel de neiging om piano te gaan spelen en mn instructrice wees me daar dus op; verschil in spanning in je onderarm met piano handen, of met duimen omhoog. Ik had in ieder geval duidelijk meer spanning op die spieren met piano handen dan met de juiste handhouding.

Domenique_94 schreef:Bedankt allemaal! Ik ga er op letten, en verschil erin proberen voelen!
Ik heb geen echte dressuur ruiter en rijd voornamelijk lange buitenritten, soms met 1 hand ook, meer naar de westernkant. Dus het doorvragen gebeurt bij mij sowieso niet. Ik laat het paard vaak ontspannen laag lopen met langere teugel. Zou het voor mijn manier van rijden dan nog steeds veel uitmaken?
bliver schreef:Domenique_94 schreef:Bedankt allemaal! Ik ga er op letten, en verschil erin proberen voelen!
Ik heb geen echte dressuur ruiter en rijd voornamelijk lange buitenritten, soms met 1 hand ook, meer naar de westernkant. Dus het doorvragen gebeurt bij mij sowieso niet. Ik laat het paard vaak ontspannen laag lopen met langere teugel. Zou het voor mijn manier van rijden dan nog steeds veel uitmaken?
dan zou ik me er minder druk om maken, maar als jij straks toch ineen dressuurwedstrijdjes wil gaan rijden dan is het heel moeilijk om het te verbeteren
Shadow0 schreef:Nee, dan niet echt. Zelf rij ik buiten ook meestal op 1 hand en zonder voortdurend contact. Voor mezelf vind ik het wel zo makkelijk om de dingen echt uit elkaar te houden, dus 2 handen is handen rechtop, want het is een gewoonte die heel lastig is af te leren.

gaat beide even soepel.