Volgens mij is dit de 1e keer dat ik een topic maak bij HAW.
Normaal zet ik ze altijd bij RITP, maar wat tips zou ik fijn vinden!
Mirre is 2 1/2 ernstig ziek geweest en is pas sinds 3 maanden weer helemaal gezond verklaart.
Sommige bokkers zullen Mirre wel herkennen van dit topic : [MD] Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!
Ik zal als eerst even uitleggen waar wij mee bezig zijn tijdens de training.
Mirre is na 9 maanden niet te hebben gereden, sinds 3 maanden onder het zadel.
Wij werken op het moment eraan dat ze actief blijft, maken dus veel overgangen en we willen dat
ze goed haar achterhand gebruikt en blijft gebruiken. verder ging ze zelf soms richting de 'western' houding lopen, dus hoofd lang en laag, niet wat dus de bedoeling is voor de dressuur. Nu is het niet zo erg dat ze zo laag loopt maar ze valt dan enorm op de voorhand.
Dus we proberen haar nu gewoon hoger te laten lopen en actief met haar achterhand er goed bij (ze hoeft niet gelijk netjes in de oprichting te lopen maar dat ze op der eigen benen loopt EN achterhand gebruikt, hoofd komt dan vanzelf)
Wij lessen elke week en we gaan zichtbaar voorruit en we snappen steeds beter wat we moeten doen en hoe.
Kraak ons niet af, commentaar graag maar wel opbouwend!
Hier de foto's van vandaag :
1. Hier dook ze achter de loodlijn en is haar achterhand er niet goed bij, dit komt door mijzelf.

2. Slechte kwaliteit foto maar wel mooi vierkant!

3. een drafje, ik moet mijn handen hoog houden zodat ze niet kan gaan 'duiken' ik moet haar alleen meer van me hand afrijden, dus actiever rijden. Ze heeft niet haar mond open maar ze trok haar lip op zo te zien, je ziet namelijk haar tanden..

4. Galop, de gang waar ik haar makkelijker kan schakelen en de gang waar ik het fijnst in kan rijden op het moment.

5. Tussendoor even stappen en van hand veranderen

6. Galopje op de andere hand, opzich fijn beeld dit is waar we haar hoofd voorlopig willen houden. wel willen we meer achterbeen(Naja me lesgeefster, ik luister haha!)

7. terug schakelen in de galop, hier komt wat spanning bij

8. inzet middendraf, ik buig hier mee naar voren

9. lekker uitdraven

10. en uitgalopperen

Dit waren de foto's
er is nog veel om aan te werken, maar ik doe enorm mij best om het zo goed mogelijk en vriendelijk op te pakken met rijden!

Verder benoem je volgens mij zelf de belangrijkste punten al. Veel succes en plezier samen!