Dressuur met Mirre

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Dressuur met Mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 22:10

Hallo!

Volgens mij is dit de 1e keer dat ik een topic maak bij HAW.
Normaal zet ik ze altijd bij RITP, maar wat tips zou ik fijn vinden!

Mirre is 2 1/2 ernstig ziek geweest en is pas sinds 3 maanden weer helemaal gezond verklaart.
Sommige bokkers zullen Mirre wel herkennen van dit topic : [MD] Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Ik zal als eerst even uitleggen waar wij mee bezig zijn tijdens de training.

Mirre is na 9 maanden niet te hebben gereden, sinds 3 maanden onder het zadel.
Wij werken op het moment eraan dat ze actief blijft, maken dus veel overgangen en we willen dat
ze goed haar achterhand gebruikt en blijft gebruiken. verder ging ze zelf soms richting de 'western' houding lopen, dus hoofd lang en laag, niet wat dus de bedoeling is voor de dressuur. Nu is het niet zo erg dat ze zo laag loopt maar ze valt dan enorm op de voorhand.
Dus we proberen haar nu gewoon hoger te laten lopen en actief met haar achterhand er goed bij (ze hoeft niet gelijk netjes in de oprichting te lopen maar dat ze op der eigen benen loopt EN achterhand gebruikt, hoofd komt dan vanzelf)

Wij lessen elke week en we gaan zichtbaar voorruit en we snappen steeds beter wat we moeten doen en hoe.
Kraak ons niet af, commentaar graag maar wel opbouwend!

Hier de foto's van vandaag :

1. Hier dook ze achter de loodlijn en is haar achterhand er niet goed bij, dit komt door mijzelf.
Afbeelding

2. Slechte kwaliteit foto maar wel mooi vierkant!
Afbeelding

3. een drafje, ik moet mijn handen hoog houden zodat ze niet kan gaan 'duiken' ik moet haar alleen meer van me hand afrijden, dus actiever rijden. Ze heeft niet haar mond open maar ze trok haar lip op zo te zien, je ziet namelijk haar tanden..
Afbeelding

4. Galop, de gang waar ik haar makkelijker kan schakelen en de gang waar ik het fijnst in kan rijden op het moment.
Afbeelding

5. Tussendoor even stappen en van hand veranderen
Afbeelding

6. Galopje op de andere hand, opzich fijn beeld dit is waar we haar hoofd voorlopig willen houden. wel willen we meer achterbeen(Naja me lesgeefster, ik luister haha!)
Afbeelding

7. terug schakelen in de galop, hier komt wat spanning bij
Afbeelding

8. inzet middendraf, ik buig hier mee naar voren
Afbeelding

9. lekker uitdraven
Afbeelding

10. en uitgalopperen
Afbeelding

Dit waren de foto's
er is nog veel om aan te werken, maar ik doe enorm mij best om het zo goed mogelijk en vriendelijk op te pakken met rijden!

:wave:

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:14

Hahaha nog steeds zoooo gek en leuk om mijn naamgenootje hier tegen te komen........... :+

Ik vind het best een fijn beeld! Alleen je voeten vallen me op: beugel op de bal van je voet en hakken naar beneden ;) Verder benoem je volgens mij zelf de belangrijkste punten al. Veel succes en plezier samen!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 22:20

Sterretje90 schreef:
Hahaha nog steeds zoooo gek en leuk om mijn naamgenootje hier tegen te komen........... :+

Ik vind het best een fijn beeld! Alleen je voeten vallen me op: beugel op de bal van je voet en hakken naar beneden ;) Verder benoem je volgens mij zelf de belangrijkste punten al. Veel succes en plezier samen!

Haha ja geloof ik best dat het gek is :+

En ja nu je het zegt over me beugels, zie ik nu pas! Dankje daar ga ik zeker op letten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:44

Afkraken is nergens voor nodig hoor. Het ziet er niet slecht uit! Zeker voor zo kort weer aan de gang. Als tips zou ik willen zeggen. Ga gewoon zo door. Lekker veel slangenvoltes, 8tjes, tempowisselingen, schakelingen. En in elke hoek even je houding nagaan. Hakken uitdrukken, benen lang, handen rechtop, schouders naar achter enzenz, je kent het riedeltje wel. Lekker doorgaan met de basis en van daaruit groeien. Dan denk ik, dat je nog wel eens je eigen verwachting kan overtreffen :j

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 06:46

Share schreef:
Afkraken is nergens voor nodig hoor. Het ziet er niet slecht uit! Zeker voor zo kort weer aan de gang. Als tips zou ik willen zeggen. Ga gewoon zo door. Lekker veel slangenvoltes, 8tjes, tempowisselingen, schakelingen. En in elke hoek even je houding nagaan. Hakken uitdrukken, benen lang, handen rechtop, schouders naar achter enzenz, je kent het riedeltje wel. Lekker doorgaan met de basis en van daaruit groeien. Dan denk ik, dat je nog wel eens je eigen verwachting kan overtreffen :j

Bedankt voor je handige tips! Ga ik zeker wat mee doen! En bedankt voor de complimenten! :)

jesito

Re: Dressuur met Mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 06:50

Ziet er netjes uit zeker als je weet hoe Mirre er een paar maanden geleden bij stond en dat jullie toekomstbeeld er toch wel anders uit zag.
En zie nu, ziet er super uit, lekker rustig opbouwen en verder sluit ik me aan bij de tips hierboven.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 07:39

jesito schreef:
Ziet er netjes uit zeker als je weet hoe Mirre er een paar maanden geleden bij stond en dat jullie toekomstbeeld er toch wel anders uit zag.
En zie nu, ziet er super uit, lekker rustig opbouwen en verder sluit ik me aan bij de tips hierboven.

Dankjewel!
En ja idd.. Paar maanden geleden was het toekomstbeeld heeel anders, we stonden gewoon op het punt haar in te laten slapen, gelukkig hebben we de laatste kans met beide handen aangepakt en is het wonder boven wonder gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:54

Daar is Mirre weer, ons wonderpaard :D

Vind het er al heel goed uit zien, alleen zou ik juist niet je hand zo hoog gaan dragen. Doordat je je hand hoger zet, zet je je hand ook vast en krijg je spanning vanuit de schouders tot in je vingers. Ik zou je handhouding gewoon normaal houden, dus in de lijn elleboog-hand-mond en met been inkomen als ze duikt. Daarbij kun je een keer je binnenhand optillen maar als je actief gaat schakelen en haar van je hand af rijdt zal dat niet nodig zijn.
Succes verder!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 11:41

Joolien schreef:
Daar is Mirre weer, ons wonderpaard :D

Vind het er al heel goed uit zien, alleen zou ik juist niet je hand zo hoog gaan dragen. Doordat je je hand hoger zet, zet je je hand ook vast en krijg je spanning vanuit de schouders tot in je vingers. Ik zou je handhouding gewoon normaal houden, dus in de lijn elleboog-hand-mond en met been inkomen als ze duikt. Daarbij kun je een keer je binnenhand optillen maar als je actief gaat schakelen en haar van je hand af rijdt zal dat niet nodig zijn.
Succes verder!

Hihi jeej een reactie van de HAW-heks haha :+

En ja daar heb je idd gelijk in! Als ik echt goed ontspan gaan me handen iets omlaag ! Tegenwoordig lukt ontspannen steeds beter want afgelopen jaren was het best een gevecht, waardoor ik al met spanning opstapte. Dat is nu al een deels weg gelukkig! Alleen als mirre spanning krijgt span ik perongeluk ook

Bedankt voor de tips en ik ga er mee aan de slag!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 14:10

Nog meer mensen met tips? :)

manon1602

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:58

ik heb het idee dat je niet genoeg druk op je beugels houd, dat komt omdat (metname in de galop) je benen naar mijn idee ook naar achter gaan ( dus niet op een mooie verticale lijn met je schouders) . en verder idd, beugel op de bal van je voet, hakken uitdrukken en schouders mooi naar achter :) . voor de rest ziet het er leuk uit! gaaf paard heb je !

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 20:09

manon1602 schreef:
ik heb het idee dat je niet genoeg druk op je beugels houd, dat komt omdat (metname in de galop) je benen naar mijn idee ook naar achter gaan ( dus niet op een mooie verticale lijn met je schouders) . en verder idd, beugel op de bal van je voet, hakken uitdrukken en schouders mooi naar achter :) . voor de rest ziet het er leuk uit! gaaf paard heb je !

Daar heb je denk ik wel gelijk in! Ik heb morgen les dus ik ga er zeker op letten ook!
Dankjewel! En ja ben enorm blij met haar <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:11

Ik mag zeker niet alleen de reactie: JE RIJDT NOG STEEDS, WAT SUPER TOF! *\o/* *\o/* Geven....

Verder vind ik het er wel goed uitzien eigenlijk! Je hebt les, dhs dat komt vast helemaal goed met jullie! :j

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 08:22

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik mag zeker niet alleen de reactie: JE RIJDT NOG STEEDS, WAT SUPER TOF! *\o/* *\o/* Geven....

Verder vind ik het er wel goed uitzien eigenlijk! Je hebt les, dhs dat komt vast helemaal goed met jullie! :j

Hihi wie had het nou nog durven hopen he!! Ben zo gelukkig dat alles een keer normaal gaat, nu zo houden :D

En dankjewel, komt zeker goed!
Bijna horse event!! Ben aan het aftellen! :D