Voorstellen: Fidelio!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Voorstellen: Fidelio!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 18:05

Hoi!

Ik wil jullie graag mijn nieuwe bijrijdpaard laten zien! Nadat ik begin dit jaar heb besloten dat ik toch de klik met rijden niet had met mijn vorige bijrijdpaard, heb ik een tijdje alleen nog op de manege gereden. Toch misde ik het hebben van een bijrijdpaard heel erg, en ben ik op zoek gegaan. Nu mag ik sinds 2 maanden een heel lief paard bijrijden, Fidelio. Ben er super blij mee!

Fidelio is een ruin van 9 jaar oud. De eigenaresse van Fidelio rijd op dit moment M met hem.
Ik heb nu ongeveer 10x op hem gezeten en we gaan binnenkort starten met lessen. In de toekomst is het de bedoeling dat ik wedstrijden met hem ga rijden.

Mijn aandachtpunten:
- Handen rechtop en stil houden. Ik heb soms pianohanden en heel af en toe ben ik te streng in 1 van mijn handen.
- Goed rechtop zitten, ik heb af en toe de neiging om iets achterover te gaan hangen in het doorzitten.

Omdat ik graag wil leren van jullie opbouwende feedback, zet ik ook de "minder mooie" foto's erbij!
Foto's staan niet op volgorde en er zijn geen foto's van het (lang en laag) inrijden.

1. Even voorstellen; dit is knappe Fidelio
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Te strenge buitenhand
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Wijken, geen super foto
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Te strenge binnenhand
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Bedankt voor het kijken :D
Afbeelding

nowylover

Re: Voorstellen: Fidelio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:11

Mooie foto´s

Je houding valt nog wel mee, je hebt maar een klein beetje de neiging om iets naar achter te hangen. Verder is het inderdaad je wat pianohandjes hebt en mogen ze iets lager gehouden worden. Maar verder ga zo door!!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:13

Mooi paard, zit je de hele tijd door of rijd je op het verkeerde been licht?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 18:42

Dankjulliewel! Ik rijd met inrijden wel licht, daar zijn geen foto's van. Daarna zit ik heel veel door, toen zijn de foto's genomen :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:48

Dankjulliewel!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:32

Goh, wat een leuk setje zijn jullie!

De puntjes wb je houding ben je je van bewust, onnodig om deze te herhalen. Je rijdt hem leuk, maar het lijkt nog wat voorzichtig. Ik zou het iets vlammender willen zien. Op foto 13 lijkt hij wat onder je vandaan te lopen, maar dat is imo wel de gewenste energie. Probeer deze er in te rijden, hij mag achter meer zakken en "scherper" maken, het lijkt nu nog wat braaf.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:36

Mooie combinatie!
Ook zo te zien vriendelijk en netjes gereden, bij je houding heb je zelf de punten al aangegeven, maar die vind ik niet eens storend op de foto's voor de verdere rijtechnische puntjes ga ik met SaskiaKa mee.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 13:23

Dankjulliewel! Vind het altijd leuk om opbouwende feedback te krijgen waar ik me aan de slag kan :) het kan idd kloppen dat het er nog wat voorzichtig uit ziet, we zijn elkaar echt nog een beetje aan het aftasten en leren kennen!
Gisteren hebben we onze eerste privéles gehad, onwijs intensief maar super leerzaam! We zijn heel veel bezig geweest met schakelen en overgangen, actiever maken en de achterhand eronder rijden!

Heb zeker veel (hele leuke) bijrijdpaarden gehad waarvan ik veel heb geleerd! Enkele van de bijrijdpaarden in mijn profiel waren van 1 eigenaar, dus die reed ik eigenlijk tegelijk.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:28

Aller eerst wat heb je een super leuk paard en wat heb je hem al goed aan het lopen na PAS 10 keer!

Een paar kleine dingtjes die me opvallen zijn:
(*)Je soms wat strenge/ terug werkende (piano) hand.
(*)Op foto 2 ligt takt verlies waarbij hij iets op de voorhand is.
(*)Je achter over hellende zit.
(*)En je wat extreem uitgedrukte hakken (dit extreem uitdrukken heeft als gevolg dat je jezelf wat uit het zadel duwt)
Het zou me niets verbazen dat wanneer je aan je TE uitgedrukte hakken werkt je zit hierdoor ook direct verbetert.

Succes maar dat zal vast helemaal goed komen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:32

Wat een gaaf paard zeg!
Je houding valt mee, maar het lijkt wel of je je armen gespannen houdt. Armen meer naar je toe, ellebogen in een knikje en handen rechtop. Dan zie je dat dat ook makkelijker gaat :).

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:47

Wat een mooi paard ! +:)+ Soms op de foto lijkt het net dat je rechterhand iets hoger is dan je linker. Ik vind je een mooie zit houding hebben hoor. Heel veel plezier met hem. *\o/*

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:39

Jeetje die staat wel een eindje uit de richting voor je als ik je woonplaats zo bekijk.. Wel een erg leuk paard.. veel plezier samen! ohwja.. rijtechnisch commentaar omdat het [HAW] is... probeer je schouders meer te ontspannen.. je houdt je lichaam daar erg vast heb ik het gevoel..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:35

Wat een heerlijke combinatie meis! Maar dat wist je natuurlijk al.
Let er op dat je je handen gelijk aan elkaar houd met het rijden en dat je vooruit blijft kijken.
Voor de rest super gereden en jullie gaan al erg lekker samen!!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 07:02

Dankjewel! Leuk om te horen dat jullie Fi allemaal een leuk paard vinden! :D

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:53

Wow, chan! :D
Heb al wat foto's op facebook voorbij zien komen, en vind jullie een leuke combinatie! :))

Dat je netjes kan zitten bewijzen die foto's maar weer haha :+ Snap nog steeds niet dat je niet door was _/-\o_

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

nouca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:29

Leuk stel zijn jullie zeg!
ik vind je zit eigenlijk best wel netjes hoor.
het is goed dat je zelf ziet wat je fout doet zodat je daar aan kunt werken :)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:44

Wat een knapperd! En leuk dat je wedstrijden met 'm mag gaan starten.
Ik zie alleen maar foto's linksom, neem aan dat je ook rechtsom gereden hebt? :)
Op vrijwel iedere foto heb ik het idee dat je rechterhand wat hoger is dan je linkerhand. Houdt wrs verband met je pianohanden/het inbuigen van je rechterhand. Probeer tijdens het rijden geregeld stil te staan bij de houding van je handen: heb ik ze nog recht?
Succes ermee! Komt vast goed, het ziet er al heel netjes uit.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:39

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Maplewood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:11

Hoi!
Wat een leuk paard zeg en jullie zijn een mooie combi!
Mijn tips voor jou zijn inderdaad proberen iets minder achterover te hangen . Probeer je hoofd rechtop je romp te zetten. Als je nu een denkbeeldig lijntje zet loopt dat wat hoekig zeg maar. De inwerking van je handen is eerder benoemd.
Klopt het dat je hem ook iets meer ruimte van voren zou kunnen geven, of is het misschien een momentopname.
Maar lekker dooroefenen en dan ben ik heel erg benieuwd waar jullie over een tijdje zijn, gaat vast goedkomen :)!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:54

Bedankt allemaal voor jullie tips, ik neem alles mee in mijn volgende trainingen!
Ik heb na het plaatsen van dit topic een tijdje een dip gehad met Fidelio kwa rijden, maar nu sinds 2 weken gaat het erg goed! We hebben nu ook les gehad waarmee we weer verder kunnen :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:09

Ik vind het een heel gaaf paard! Mooie bouw ook! :~

Verder vind ik je houding over het algemeen erg netjes. Inderdaad soms wat achterover, maar je wordt daardoor niet sterker in je handen. Alleen letten op je rechterhand, die werkt wat terug af en toe.

Vanaf de foto's is het natuurlijk niet te zien, maar als je eenmaal met de training begonnen bent, rijd je dan ook wel eens lang en laag? Daarin kun je ook fijn wat afwisseling trainen.

En het wijken mag nog iets scherper opzij, maar ik vind het al een mooie aanzet: recht hoofd en een recht zittende amazone.

Gewoon lekker zo doorgaan! :D