Luc@'vakantietraining'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Luc@'vakantietraining'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:33

Hoii,

Een tijdje terug heb ik mijn eerste topic met Luc geopend en ik kreeg daar veel leuke en bruikbare tips!
(Dat was dit topic: [RT-HAW] Luc in de zon, tips?)
Luc is van een vriendin van mij en toen deze foto's werden gemaakt (ongeveer 2 weken geleden) was zij op vakantie en mocht ik Luc rijden zolang ze er niet was, en dat vond ik natuurlijk heel erg leuk!
Ik hoop natuurlijk dat we wat vooruit zijn gegaan sinds mijn vorige topic, maar helaas rij ik Luc niet zo vaak.(eens in de 2,3 weken :( )
Wat mij zelf op viel toen ik de foto's terug keek was dat ik op bijna alle foto's echt met te lange teugels rij en ik zit ook nog best vaak ineengedoken.
Nou ja genoeg gepraat, hier komen de foto's en ik hoop dat jullie me weer goede tips kunnen geven! :j

1. Afbeelding Tja mijn moeder was mee en die heeft enorm veel foto's gemaakt, ook voor het rijden.. :P :')

2. Afbeelding Hier zit ik ook echt weer geweldig ineengezakt.

3. Afbeelding

4. Afbeelding Hier heb ik wel een beetje 'kapstoktenen'

5. Afbeelding Stamoment,

6. Afbeelding Hier zijn mijn teugels echt veel te lang. ;(

7. Afbeelding Teugels zijn hier ook weer te lang, wat op zich wel jammer is want verder vind ik dit wel een fijn beeld!

8. Afbeelding Tja en hier een galops foto, in galop raak ik hem soms nog wel eens kwijt maar deze keer ging het redelijk goed!

9. Afbeelding Bedankt voor het kijken! :)

Mijati

Re: Luc@'vakantietraining'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:39

ik vind de lange teugel wel meevallen.
Je zit is inderdaad nog niet wat je zou willen, maar daar ben je je van bewust, dus met training gaat dat vast goed komen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:43

Probeer je handen eens wat hoger te plaatsen. Zoals het beeld nu is lijkt het alsof je handen bijna op je kamer van je zadel/je bovenbenen steunen.
Je paard mag je nog net wat actiever rijden. Zodra zijn achterbeen er wat consequenter onder gaat treden zal hij voor ook minder gaan hangen en kan hij gaan nageven over de rug. Maar voor alsnog, begin met kleine dingen zoals actiever laten stappen, draven en galoperen en je plaatsing van je handen :)
Verder heb je echt een heel leuk dier en zijn jullie een leuke combinatie! Veel succes in de toekomst en ik ben benieuwd naar de volgende update.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 08:17

Mijati schreef:
ik vind de lange teugel wel meevallen.
Je zit is inderdaad nog niet wat je zou willen, maar daar ben je je van bewust, dus met training gaat dat vast goed komen

Ik ben hard bezig om mijn zit te verbeteren, maar soms gaat het goed en soms ook totaal niet.
Ik hoop ook dat het met nog wat meer training goed gaat komen! Bedankt. :)

maximee schreef:
Probeer je handen eens wat hoger te plaatsen. Zoals het beeld nu is lijkt het alsof je handen bijna op je kamer van je zadel/je bovenbenen steunen.
Je paard mag je nog net wat actiever rijden. Zodra zijn achterbeen er wat consequenter onder gaat treden zal hij voor ook minder gaan hangen en kan hij gaan nageven over de rug. Maar voor alsnog, begin met kleine dingen zoals actiever laten stappen, draven en galoperen en je plaatsing van je handen :)
Verder heb je echt een heel leuk dier en zijn jullie een leuke combinatie! Veel succes in de toekomst en ik ben benieuwd naar de volgende update.

Het viel mij inderdaad ook op dat ik op deze foto's mijn handen echt raar heb. :+ Ik zal daar eens op proberen te letten! En dat actiever laten lopen, dat is ook echt een puntje bij Luc, soms gaat het wel oke (steeds vaker eigenlijk) maar hij schiet er ook nog wel eens vandoor als ik hem een beetje wat meer been geef, maar daar ben ik mee aan het oefenen. :j
In ieder geval bedankt voor de tips, en een volgende update, die komt er zeker! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:51

Ziet er al beter uit dan je vorige topic!

Hij mag van mij nog wel wat actiever hoor. Teugels mogen iets korter, handen meer dragen en dan rijden!
Lekker naar voren rijden, maak maar veel (schijn)overgangen, tempowisselingen, dan komt het wel goed.

Laat je snel weer een update zien :)?

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:53

Hai!

Het ziet er inderdaad al beter uit.

Een tip: Probeer zo veel mogelijk van de hoefsmid af te rijden (geen hoefslag meer raken) want het lijkt alsof Luc nogal aan de bakrand kleeft. Dus veel binnenhoefslag en ook terwijl je voltes maakt niet langs de bakrand komen, zo kun je goed checken of hij wel aan beide benen is en hem wat rechter maken.

Succes!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 19:42

Ess_Ramona schreef:
Ziet er al beter uit dan je vorige topic!

Hij mag van mij nog wel wat actiever hoor. Teugels mogen iets korter, handen meer dragen en dan rijden!
Lekker naar voren rijden, maak maar veel (schijn)overgangen, tempowisselingen, dan komt het wel goed.

Laat je snel weer een update zien :)?

Zaterdag ga ik Luc weer rijden en dan zal ik er aan denken om hem wat actiever te laten lopen en zal ik wat meer overgangen gaan rijden, dat lijkt me inderdaad wel een goed idee! En mijn teugels en handen, daar was ik die dag een beetje mee aan het klooien maar meestal is dat wel wat beter, dus ik denk dat dat wel goed komt! Bedankt voor je tips. :) En ik zal zeker weer eens een topic maken, misschien a.s zaterdag al wel! :)

Corien_ schreef:
Hai!

Het ziet er inderdaad al beter uit.

Een tip: Probeer zo veel mogelijk van de hoefslag af te rijden (geen hoefslag meer raken) want het lijkt alsof Luc nogal aan de bakrand kleeft. Dus veel binnenhoefslag en ook terwijl je voltes maakt niet langs de bakrand komen, zo kun je goed checken of hij wel aan beide benen is en hem wat rechter maken.

Succes!

Dankjewel!
Grappig dat je ook op foto's zo goed kunt zien dat hij echt heel erg tegen de bakrand aan loopt, want dat doet hij zeker! Ik zal zaterdag eens gaan proberen om op de binnenhoefslag te rijden, bedankt voor de handige tip!

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:50

hahah fantastisch. hier is toch geen commentaar op te geven.. ik vind het schattig! en je doet goed je best. is het zadel toevallig ook van je vriendin? is zij misschien net iets groter of breder dan jij?

het is moeilijk de activiteit van het paard in te schatten aan de hand van foto's maar hij heeft elke keer netjes een oortje op jou gericht en is geconcentreerd bezig. het is idd wel leuk om lekker veel voltes te rijden en tempo wisselingen maar dit doe je ook tussendoor vast wel. het ziet er leuk en ontspannen uit van beide kanten en zo te zien heb je er ook plezier in en dat is ook erg belangrijk!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 19:34

Wwijk23 schreef:
hahah fantastisch. hier is toch geen commentaar op te geven.. ik vind het schattig! en je doet goed je best. is het zadel toevallig ook van je vriendin? is zij misschien net iets groter of breder dan jij?

het is moeilijk de activiteit van het paard in te schatten aan de hand van foto's maar hij heeft elke keer netjes een oortje op jou gericht en is geconcentreerd bezig. het is idd wel leuk om lekker veel voltes te rijden en tempo wisselingen maar dit doe je ook tussendoor vast wel. het ziet er leuk en ontspannen uit van beide kanten en zo te zien heb je er ook plezier in en dat is ook erg belangrijk!

Bedankt, denk ik. :P

En inderdaad het zadel is ook van een vriendin van mij en ze is inderdaad best wel een stuk groter dan ik ben... Het is trouwens wel een dressuur zadel dus daardoor lijkt het vast ook een stuk groter. ;)
Bedankt voor al je tips! :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:51

Ik ben wel benieuwd of de tips hebben geholpen, laat je ons weten hoe het gaat?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:50

Het lijkt op de foto's of je meer rijdt op je binnen hand. Probeer op beide teugels te rijden :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 10:24

Corien_ schreef:
Ik ben wel benieuwd of de tips hebben geholpen, laat je ons weten hoe het gaat?

Ik heb afgelopen zaterdag nog even kunnen rijden, en ik heb zeker wat met de tips gedaan! Het ging voor mijn gevoel alweer wat beter dat vorige keer. :) Helaas heb ik niet lang kunnen rijden en was er ook niemand die foto's kon maken.. Maar zodra ik nog een keer op Luc rij en er iemand is die foto's wil maken dan zal ik ze zeker weer hier plaatsen! :)

Geryon schreef:
Het lijkt op de foto's of je meer rijdt op je binnen hand. Probeer op beide teugels te rijden :)

Dat is inderdaad wel zo, dat zie ik nu inderdaad ook wel als ik naar de foto's kijk. Ik zal er aan gaan werken. :) Bedankt voor de tip!

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:26

Goed dat je bezig bent gegaan met de tips, het begin is het halve werk! Succes!