mijn houding bij het springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nienkemabel

mijn houding bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 11:16

Hoii,

Ik ben nu sinds een tijdje aan het springen met mijn verzorg paard ik wou vragen of jullie misschien tips hebben voor houding ect. Ze vind springen erg leuk en ze is ook super enthousiast eerst wou ze alleen maar sneller maar nu hebben we er lang aan gewerkt en heeft ze een goed tempo. Tips en opmerkingen zijn meer als welkom :)

hier sprong ze wel te vroeg haha
Afbeelding

Afbeelding

Dit was haar eerste keer springen
Afbeelding

en ja ik weet dat ik mijn handen meer naar voren moet doen en niet zo veel op de schoft houden :)

Ik zou het heel leuk vinden als jullie tips hebben.

mokzalf

Re: mijn houding bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:08

Volgens mij zit je haar niet echt in de weg, maar iets meer meegaan in de sprong zou het plaatje wel afmaken!
Je goed voorbereiden, in verlichte zit er op af en meeveren met je paard!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:21

mokzalf schreef:
Volgens mij zit je haar niet echt in de weg, maar iets meer meegaan in de sprong zou het plaatje wel afmaken!

Helemaal niet nodig om op die lage sprongetjes zo plat op je paard te gaan liggen. Houding is prima. Schouders juist mooi wat terug en wel verlicht in het zadel.
Ook niet in verlichte zit op een sprong af rijden. (Licht) Zitten, voelen wat er onder je gebeurt, been er aan, afstand zien en springen. Pas als je echt een parcours gaat springen kun je de verlichte zit aannemen waarbij je de laatste paar galopsprongen pas gaat zitten.

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 18:21

_Sim_ schreef:
mokzalf schreef:

Helemaal niet nodig om op die lage sprongetjes zo plat op je paard te gaan liggen. Houding is prima. Schouders juist mooi wat terug en wel verlicht in het zadel.
Ook niet in verlichte zit op een sprong af rijden. (Licht) Zitten, voelen wat er onder je gebeurt, been er aan, afstand zien en springen. Pas als je echt een parcours gaat springen kun je de verlichte zit aannemen waarbij je de laatste paar galopsprongen pas gaat zitten.

Ik blijf gewoon lekker relaxed in de wei springen kan ook nergens heen omdat ze totaal niet in de trailer wil. Maar bedankt voor de tips ga hier zeker aan werken :)