Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Neemt hij de rechterteugel wel aan? Lastig dat je geen resultaat krijgt.. Babel schreef:Ik weet niet zo goed of ik dat moet opvatten als een hint dat ik niet rustig, vriendelijk, kalm en geduldig ben...
Dit paard doet 2x per week 15 min wat werk in de bak en gaat verder enkel mee naar buiten (ruimte genoeg hier)
Springen doen we hier niet met een 4jarige, dat vind ik echt nog veel te vroeg, maar afwisseling en plezier krijgt hij zeker, zonder er druk op te leggen.
Dit probleem heeft duidelijk te maken met het aanleren van een foute gewoonte, waarvan ik weet dat de oorzaak bij mij ligt, maar ik wilde toch even de omstandigheden duidelijk maken, omdat je daarin een (incorrecte) aanname maakt.
pien_2010 schreef:Simpelman kan het loslaten aan een kant of het moeilijk vastpakken van het bit aan een kant ook niet het gevolg zijn van de natuurlijke scheefheid van het paard?
pien_2010 schreef:Dat klopt wat je schrijft. Ik vroeg het alleen maar omdat mij opvalt dat altijd als mijn paard een dag vrij heeft gehad, ze wat schever aanvoelt met rijden en ik rustig wat oefeningetjes moet doen zodat ze weer fijn rechts OOK aanneemt. Als ze paar weken vrij heeft gehad, dan heb ik daar wat langer tijd voor nodig want dan is ze echt weer heel erg scheef en pakt rechts liever niet meer aan.